3460
Sök

Högtalarna i bilen reagerar inte längre.

26 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
Har ett litet problem nu som dök upp i helgen. I fredags var jag ute med bilen och lyssnade på musik som vanligt.
Sen stod bilen till söndag och jag skulle i väg en sväng igen. Startar, sätter i cd enheten etc. Då kom mitt problem, ingen av mina vanliga högtalare i bilen funkar, endast baslådan. Och nej jag har inte ändrat inställningar på enheten, inte heller är en säkring trasig. Någon som kan hjälpa mig en bit med lite tips på vad jag kan göra för att få en reaktion på dom igen : ).
Provade även med att kolla spänningen i kablar och det finns.

4 074 Inlägg
25 augusti 2009
BrollGG skrev:
Har ett litet problem nu som dök upp i helgen. I fredags var jag ute med bilen och lyssnade på musik som vanligt.
Sen stod bilen till söndag och jag skulle i väg en sväng igen. Startar, sätter i cd enheten etc. Då kom mitt problem, ingen av mina vanliga högtalare i bilen funkar, endast baslådan. Och nej jag har inte ändrat inställningar på enheten, inte heller är en säkring trasig. Någon som kan hjälpa mig en bit med lite tips på vad jag kan göra för att få en reaktion på dom igen : ).
Provade även med att kolla spänningen i kablar och det finns.

Driver du dom andra,icke fungerande högtalarna med slutsteg?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

26 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
Nej dom drivs med stereon enbart. Och jag som sagt provade och kolla kablarna och alla högtalare reagerade. även iso kontakten verkar fungera bra.

4 074 Inlägg
25 augusti 2009
då har nog förstärkaren i cd´n gett upp..
m du har kollat så att högtalarna reagerar om du kör nån annan musikkälla än cd´n vill säga!?

26 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
aa det har jag. tror du att jag kan få det på garantin när förstärkar delen har gett sig?

4 074 Inlägg
25 augusti 2009
BrollGG skrev:
aa det har jag. tror du att jag kan få det på garantin när förstärkar delen har gett sig?

hur gammal är cd´n då?
borde ju gå

26 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
Den är i från Juli i år så cirka 1 månad gammal bara.

360 Inlägg
25 augusti 2009
BrollGG skrev:
Den är i från Juli i år så cirka 1 månad gammal bara.

Då ska det nog absolut inte vara några problem. Ta kontakt med den firman du köpte steron av och hör med dom smile

- M1Get

ljudfantast
1 372 Inlägg
25 augusti 2009
får man fråga vad det är för HU?

Sök