Efter många timmars skruvande lägger ja äntligen upp en Projekt tråd om bilen. Det har redan hänt mycket över vintern. Först började det med att Motorn vart bytt i den. har tyvär inga bilder på det. Men ska byta till en v6a i sommar eller om det blir att bygga turbo på min nuvarande motor.
Såhär såg den ut i början.
Drar ström för fönsterhissar fram
Bygger om första dörrsidan. Höger/fram
Detta vart resultatet.
Det ska vara 3x6.5 fram på var sida, men har int fått hem alla högtalare än.
Har satt i ST galler i grillen och målat om den.
inom två veckor kommer det på ett Combat kjolpaket och en till dörrsida och resten av högtalarna är troligtvist inkopplade. Kommer försöka hålla mig uppdaterad och hoppas ni vill följa mitt Projekt! Mvh Matte
Fick Mitt kjolpaket i Fredags. Fick lov att använda tinner för att få bort all färg från baken. nu Ska bara det läggas på lite mer glasfiber och förstärkas och lackas om så blir det klart för montering.
Har hänt massa saker sen sist. Har gjort ordning baken,sido kjolar och fronten. När jag fick hem dom var dom mer trasiga än jag först trott så efter mycket jobb vart det nästan som nytt
Eftersom baken hade varit sprejad med sprejburk av dåligt kvalite så gick det int att slipa bort färgen med slippapper, så jag fick lov att tvätta den med tinner!
Efter drygt 6 timmar var den nästan ren
Fronten gick fort att slipa av men det var mycket plastning som skulle göras för den hade 4 rejäla sprikor som var mellan 10 och 15 cm stora. tror den förra ägaren kört med lite för låg bil upp på trottoar kanterna :p
efter reparationen med glasfiber.
efter mycket lite spackel och slipning var reslutaten väldigt bra.
använde grundare innan jag drog på lacken
Såja
Vart dock inte nöjd mer resultatet.. Fick ju lov att stå och måla utanför verkstaden pga att våran luft konditionering int är nog bra. Och så klart när vi nästan var klara kom det regn från blå himmel och gjorde små bubblor på lacken :< men har int lust att slänga ut 1000 spänn till på ny färg.
Har bara hunnit montera baken, ska ner imorn och sätta på nät och svetsa på ett nytt rör med lite krom på avgasröret.
Har också gjort klart andra dörr sidan.
Färdigt, handtagen ska målas svarta sen tänkte jag.
Har också fått på ögonlocken och en röd grill. samt tagit bort torkarna till lyktorna
Det var allt för denna gång. Nu ska jag ut och ta några öl med några kompisar sen blir det att försöka få på sido kjolarna imorn och nät på baken och fronten! Skriv gärna vad ni tycker om projektet
Har fått hem högtalare nu så jag kan sätta i 3:dje hålet med men tycker inte jag får ut nåt av den, blir att den sitter inne i kroppen när man har dörrarna stängda, men får se kanske sätter i dom endå bara för att det ska se bättre ut