3619
Sök

855 t5 problem

18 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
hallå har en t5 som går som en klocka men när ja ligger på 5ans vx och ska dra på så hugger den till och det händer inget mer kan gasa hur mycket som hellst  ligger typ på 3500 varv då det händer mvh mikael

Snål gnällspik
402 Inlägg
30 augusti 2009
Har du bytt bensinfilter och dyl. Har för mig att det byts vid 17-000milaservice.

Volvo S80 2,9.

18 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
har nyss vart inne på service så allt e bytt kan det va att den inte får tillrekligt med bränsle tro

8 251 Inlägg
30 augusti 2009
Händer det endast på 5:an eller på fler växlar? Vaf gjordes på servicen?

18 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
det blev hella servicen med kamrems bytte filter oljor stift ligger man och kör lungt  och sen ska dra på typp vid om körning på 5an så kommer den upp till 3500 varv sen hugger det bara till och man får släppa av och sen dra på igen har man tur då så hugger den inte till

8 251 Inlägg
30 augusti 2009
Byttes tändkablar och fördelarlock samtidigt? En bekant hade liknande bekymmer vilket avhjälptes med att byta ut tändkablarna som hade suttit på sen bilen tillverkades...

18 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
ska prova detta tackar så mycket

Bilmekaniker
235 Inlägg
30 augusti 2009
Det är inte överladdnings skyddet? hugger till rätt bra om du får upp den till 1,2 ngt, händer mest vid kalla dagar med!

Avstängd
424 Inlägg
30 augusti 2009
Peran skrev:
Det är inte överladdnings skyddet? hugger till rätt bra om du får upp den till 1,2 ngt, händer mest vid kalla dagar med!

Vad menar du med överladdnings skyddet? Det var ett nytt ord för mig neutral

team Svineri. Volvos under construction.

Bilmekaniker
235 Inlägg
30 augusti 2009
hehe, vet inte om det heter så! men de slår till när man laddar lite för mkt! smile brukar dock vara urkopplat!

59 Inlägg
1 september 2009
Peran skrev:
hehe, vet inte om det heter så! men de slår till när man laddar lite för mkt! smile brukar dock vara urkopplat!

Är det inte spikskyddet som slår in när de rycker till så där ?

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay"

Bilmekaniker
235 Inlägg
2 september 2009
aspire1 skrev:
Peran skrev:

Är det inte spikskyddet som slår in när de rycker till så där ?

A, precis de! smile Men e kanske något annat, hade en slang från pumpen som lossnat på min! fick för mig o byta men slapp ju de!

drifter
95 Inlägg
3 september 2009
körde min på 50/50 blanding med etanol 2 tankar sen va det problemet som bort blåst nu går han finfint på både v-power och 95

//Chrille

1 353 Inlägg
5 september 2009
Marlboroman skrev:
Byttes tändkablar och fördelarlock samtidigt? En bekant hade liknande bekymmer vilket avhjälptes med att byta ut tändkablarna som hade suttit på sen bilen tillverkades...

kolla även över tändstiften, mät avstånd o banka ihop dom till 0,6mm (och ja, jag vet att dom är bytta men spelar ingen roll för avstånden kan skilja o då får man detta resultatet, o i kombination med dåliga tänddelar)
ryckte bilen även innan servicen?

Sök