2629
Sök

Volvo 244 -85

787 Inlägg
2 september 2009
Rquired skrev:
Att ligga i 30-40 funkar rätt bra ändå, så länge man inte ger sig ut på längre turer. Kanske just för att man tänker "fan vilken tid det här kommer ta"? tongue

Tycker ändå traktor är ett bra sätt att vänja sig vid att köra, men 30 är löjligt. Tycker istället att man borde satt en gräns vid 50, kanske 60 som mest, vilket jag tror många anser tillräckligt. Detsamma gäller moped och mopedbil. Hellre lagliga fordon (och 15-åringar som fått utbildning för farten) anpassade för och åkandes i 60 än fordon anpassade för 30 som kommer farandes i tresiffrigt...

Men till topic, du verkar ha gjort ett riktigt seriöst jobb med den här. Så länge den går att återställa till bil igen så är det inte hela världen, är nog fler 240s som går åt som is/sladdbilar än traktorer. Men lägger man upp en traktor på ett bilforum så får man tråkiga responser, med rätta eftersom reglerna (här) inte tillåter dem smile

Nej precis, och då kommer ordningspoliserna fram och lägger sig i tongue som dom där gamla gubbarna som står och slår med käppen och skriker när man lägger lakrits smile

Forummoderator
26 361 Inlägg
2 september 2009
AlvereZ skrev:
AirOne skrev:
alexiisz skrev:

jaja, nu ska vi inte vara otrevliga, visst är de inte lagligt, men vem fan pallar köra 30? man behöver ju inte köra som en dåre, men lite mer än 30 vill man ju glida.
smile

Nej man behöver inte vara otrevlig, men en epa ska hålla hastigheten som det angivs i reglerna.
Visst. Ungdomar som är 16 får ta vanligt körkort i USA, men det är där det.
Det finns anledningar till varför epa-traktorer bara får hålla viss hastighet.

För du kör ju säkerligen Alltid lagligt!!

Ja epa borde få köras i 50 så man slipper ligga bakom och puttra i 30 mad

Såklart jag inte alltid kör lagligt. Fick fortkörningsböter härom månaden, och det är inget jag är stolt över. Men jag har B-körkort. Jag får köra tresiffrigt. När man då blir omkörd av epa-traktorer av ungdomar som precis lärt sig använda kopplingen - då blir man lite smått förbannad.
Inget illa menat förstås. Är bara jag som är väldigt anti-epa.
Sa ju i alla fall tidigare i tråden att lacken var riktigt snygg smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

787 Inlägg
2 september 2009
AirOne skrev:
AlvereZ skrev:
AirOne skrev:
Nej man behöver inte vara otrevlig, men en epa ska hålla hastigheten som det angivs i reglerna.
Visst. Ungdomar som är 16 får ta vanligt körkort i USA, men det är där det.
Det finns anledningar till varför epa-traktorer bara får hålla viss hastighet.

För du kör ju säkerligen Alltid lagligt!!

Ja epa borde få köras i 50 så man slipper ligga bakom och puttra i 30 mad

Såklart jag inte alltid kör lagligt. Fick fortkörningsböter härom månaden, och det är inget jag är stolt över. Men jag har B-körkort. Jag får köra tresiffrigt. När man då blir omkörd av epa-traktorer av ungdomar som precis lärt sig använda kopplingen - då blir man lite smått förbannad.
Inget illa menat förstås. Är bara jag som är väldigt anti-epa.
Sa ju i alla fall tidigare i tråden att lacken var riktigt snygg smile

Nej då jag förstår dig . Jag blir faktiskt lite sur med smile
Senast redigerat av AlvereZ (2 september 2009)

24 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
GLT-80 skrev:
snygg blev den big_smile

Tackar!
Under veckan lägger jag in fler bilder på den.smile
Sedan när man börjat jobba igen och tjänat lite pengar kommer jag köpa något fint ljudsystem o bygga något litet projekt där med.
Senast redigerat av alexiisz (2 september 2009)

skogstokig
341 Inlägg
2 september 2009
alexiisz skrev:
GLT-80 skrev:
snygg blev den big_smile

Tackar!
Sedan när man börjat jobba igen och tjänat lite pengar kommer jag köpa något fint ljudsystem o bygga något litet projekt där med.

låter ju Prima skinka de du big_smile
jag ska snart lacka om min GLT. Daytona violett hade ja tänkt mig smile en kompis te mig hade en 240 me den färgen. fast lite mörkare. va hur fin som helst:P

24 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
GLT-80 skrev:
alexiisz skrev:
GLT-80 skrev:
snygg blev den big_smile

Tackar!

jag ska snart lacka om min GLT. Daytona violett hade ja tänkt mig smile en kompis te mig hade en 240 me den färgen. fast lite mörkare. va hur fin som helst:P

Yes sir:D
Jasså? Tycker lacken är snygg som den är nu,tongue Men lycka till hoppas den blir fin, säg till när den är klar så får man se resultate:cool:

skogstokig
341 Inlägg
3 september 2009
alexiisz skrev:
GLT-80 skrev:
alexiisz skrev:

Tackar!

Jasså? Tycker lacken är snygg som den är nu,tongue Men lycka till hoppas den blir fin, säg till när den är klar så får man se resultate:cool:

jo alla bilar blir ju bra på bild om man säger så:P men min ha så mycket lacksläpp och man ser rinningar och det är inge fint sad tror han som lacka va lite full tongue

24 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
GLT-80 skrev:
alexiisz skrev:
GLT-80 skrev:

jo alla bilar blir ju bra på bild om man säger så:P men min ha så mycket lacksläpp och man ser rinningar och det är inge fint sad tror han som lacka va lite full tongue

haha.. aja men lycka till som sagt!wink

2 914 Inlägg
5 september 2009
traktorn ser mycket bra ut big_smile
(ps, om detta att dne har en skamfläck det att det är en traktor, jag har som slutat bry mig, visst, det är en mycket fin volvo, men hellre en snygg a-traktor / epa än att den ska stå i skogen och rosta sönder, vilket MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA gör) (säger en kille osm har 5-6 bilar som gör det)

det är så många volvos som är söndertuktade osv, tkr nästan synd om dom, men det är väl bara renovera så blir dom fina (mycket jobb... vissa tycker det är det fina i det dock big_smile)

men det du sa att den är värd si och så, men tänk wink då har du en MYCKET fin förstabil sen wink mer värt än några tusenlappar, smile du har ju som en säkerhet tongue visst du kan köpa en mycket mycket fin bil för dom pengarna men iaf smile

Administratör
11 936 Inlägg
8 september 2009
Trist att behöva låsa sånt här ibland, men vi har regler och vi gör vårt bästa för att de ska följas;

§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Garagets målgrupp är personer över 18 år. Är du under 18 år bör du överväga att inte registrera dig.
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök