3547
Sök

Regskylt i rutan,

53 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Det är så att jag kör just nu utan fronten på bilen och en polare åkte dit med sin bil när han hade sin front på lack och satte den då i framrutan och skulle få sin front 3 dagar senare, han hade den inte så speciellt synligt,
nu till frågan, om min front nu har gått sönder, får jag då sätta min regplåt i framrutan så den syns ordentligt? eller får jag absolut inte köra med bilen? tänkte när folk har sagt att jag ska sätta fast den provisoriskt där fronten ska sitta tills jag får min nya, men det är lite onödigt att tappa plåten istället kanske?
tycker då att man kan få sätta den fram tills vidare iaf, tänkte bara höra om någon annan är kunnig inom detta?

Mvh Robban

gäääs

5 089 Inlägg
6 september 2009
strajjpa fast den i fronten så kan dom inet säga något. är ju bara tillfälligt också så. se till att inet ha några vassa delar som sticker ut. Ochatt skylten hänger fastriktigt så polisen(om dom nu skulle stanna dig) ser att du har gjort allt du har kunnat för att det ska vara så säkert osm möjligt.

\Lindgren

53 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
jag har satt skylten så man ser den riktigt bra iaf, men jag ska se om den går att sätta fast fram på nått sätt, lite tråkigt om man skulle åka fast för en sån skitsak

gäääs

5 089 Inlägg
7 september 2009
r0bba_ skrev:
jag har satt skylten så man ser den riktigt bra iaf, men jag ska se om den går att sätta fast fram på nått sätt, lite tråkigt om man skulle åka fast för en sån skitsak

ja 1500 spänn kan man ju göra roligare saker för wink

\Lindgren

Fotograf
253 Inlägg
7 september 2009
Vet inte on det är lagligt eller ej men som Flindgren sa så försök att sätta den i fronten på bilen.
Stripes runt fram balken eller nått kanske går.

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum

Thorssa
7 september 2009
Har varit med om att en kompis fått böter för att ha skyten i framrutan så jag skulle inte rekommendera det.

Miklen
7 september 2009
Va ja vet så får den iaf inte sitta bakom rutan oavsett anledning..eftersom den då klassas som "dold" pga reflektioner å paragrafryttare..å sånt smile.. Försök stripea fast den nånstans i fronten..

58 Inlägg
7 september 2009
Jag har fått böter för att regskylten suttit i rutan =/ Kommer dock inte ihåg vad dem skrev för anledning.
Dem verkar rätt så hårda med vart man har regskylten iaf häromkring. Polaren har fått böter 2gr för att hans skylt satt bakom nätet i fronten även att skylten syndes tydligt osv.

53 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
har lyckats möta polisen 2ggr nu idag bara och ingen av dom har då brytt sig iaf, men jag stripar fast den i fronten på nått sätt, bättre det än att man ska få böter,

gäääs

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 september 2009
Varför ens tänka tanken på att ha skylten i rutan? Det är ju fulare än att ha den där den ska sitta. Rena epafasonerna...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

53 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
men om du nu läser hela de jag skrev så fattar du varför jag har den i rutan dumskalle

gäääs

1 270 Inlägg
7 september 2009
Har min ligger i rutan just nu och vart stoppad av polisen förra fredagen. Dom sa bara att jag skulle fixa det så fort jag fick tid  tongue

53 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
okok, men snart får ja min nya front så det är bara att sätta fast regplåten någerst ^^

gäääs

Diktator
968 Inlägg
7 september 2009
polarens bubbla puttrade runt med reggplåt i fönstret i typ halv år... sen fick han arslet ur vagnen och satte fast den fram, och nu har polisen börjat klaga på den, eftersom den är lägsta punkten på bilen så går den ofta(!) i stadens alla farthinder... och därför slits halva skyltens färg bort. tror han har en ny varje gång han åker bil för att kunna vinka med den om polisen frågar

8 197 Inlägg
7 september 2009
Tack för dumskallekommentaren. Hade läst hela tråden och bara sa min mening. 0a...

-Sir Jackie Stewart

53 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
men din kommentar hör inte ens hemma i denna tråd 0a

gäääs

4 005 Inlägg
8 september 2009
Irmscher Vectra skrev:
Tack för dumskallekommentaren. Hade läst hela tråden och bara sa min mening. 0a...

Att läsa och att förstå är två helt skilda saker.

8 197 Inlägg
8 september 2009
linuslinje skrev:
Irmscher Vectra skrev:

Att läsa och att förstå är två helt skilda saker.

Precis...

-Sir Jackie Stewart

Sök