3301
Sök

Kan man ha dimmer till extraljus?

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
Dale skrev:
Ubbe83 skrev:
Vad ska man ha till "blända alla jävla idioter bakom bilen" ljus då? wink

Hade 2 små rektangulära dimljus med 55 watt i varje monterade bak kopplad via ett relä till orginalbackljuset samt en brytare som jag kunde styra manuellt. Var effektivt. Skulle tro att det räcker med orginalet bar adet blinkar till med nått vitt framför den bil som bländas.
Sen finns det ju dom som kör med dimbakljusen på och det bländas rätt ordentligt med. Kan vara rätt irriterande. Inte verkar dom fatta trots man blinkar med helljus på dom heller.

Ja det bakre dimljuset är nog det mes iriterande ljuset man kan ha.

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Xenoholic
2 559 Inlägg
9 september 2009
Ubbe83 skrev:
Aerocombi skrev:
Gör så här annars, kör med två backlampor montera 12v i den ena, o 24v i den andra.
Koppla 12 voltarn till "backlampan o 24 voltarn till "lasta crosslampa" cool

Vad ska man ha till "blända alla jävla idioter bakom bilen" ljus då? wink

Original dimljus räcker för att jag ska bli irriterad o slå på helljuset cool

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 749 Inlägg
9 september 2009
Konvertera ljusen med xenon, det finns xenonkit som man kan stega upp och ner med ett knapptryck.
Då kan du få lite eller mycket ljus.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 653 Inlägg
9 september 2009
1: varför ha extraljus när du inte vill ha ljuset från dem?

2: om du nu inte vill ha allt ljus på en gång, gör så du tänder dem en och en, då har du halva effekten om du så vill...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 749 Inlägg
10 september 2009
1. läs 1:a inlägget

2. Jo, men det kanske bländar det med, om man bara har en arbetsbelysning?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

"Peppe"
8 Inlägg
10 september 2009
helt klart skulle jag göra som nån tidigare sa att köra med en 20w lampa i parkeringslampan "varselljuset"
och köra med en vanlig 3 läges strömbrytare!  kan omöjligt bli lättare!

VW CADDY 1,9D
rc bilar!! sundsvallrc.se

1 653 Inlägg
10 september 2009
patrikke skrev:
1. läs 1:a inlägget

2. Jo, men det kanske bländar det med, om man bara har en arbetsbelysning?

jo men varför då ha extraljus som arbetsbelysning? fins ju armaturer som är just till för arbetsbelysning.
extraljus har oftast ganska smal ljusbild, en arbetsbelysning ska ju sprida ljuset på en större yta.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 749 Inlägg
11 september 2009
Ja, det står ju faktiskt extraljus (arbetsbelysning)
Jag tror att trådstartaren menar att han tänker montera extra lampor, arbetsbelysning.

Alternativet till trådstartaren är kanske att sätta upp en annan lysarmatur som lyser som "mekbelysning"?

Sök