tänkte höra .. tänkte köpa en Peugeot 405 mi16 Som topplocks packningen har farit på.. tänkte om det kunde ha hänt nå mera ? om dom e känslig ? om toppen kanske ha farit?
tänkte höra .. tänkte köpa en Peugeot 405 mi16 Som topplocks packningen har farit på.. tänkte om det kunde ha hänt nå mera ? om dom e känslig ? om toppen kanske ha farit?
tacksam för svar
På en peugot motor kan ,mycket hända... Förutom dom vanliga felen som kan bli på en topp(skev,sprickor) vid kokning/packningsras Kan cylinderfodren sjunka (lösa cylindrar i bocket med tätning i botten) då måste fodren ur och tätningen bytas. Att byta packning är oxå nåt som man inte ska ge sig på utan att skaffa sig den kunskap som kravs för motorer med våta cylinderfoder.
jag har bytt topplocks packnignar på många bilar.. e det nå specielt me denna ?
Ja det är inte lika enkelt på en motor med lösa cylinderfoder, Fodren måse hållas fast när toppen är avmonterad,toppen får inte lyftas rakt upp då fodren kan lossna.
cylinderfodren sjunker om man inte följer repanvisningarna.(lösa cylindrar i bocket med tätning i botten) då måste fodren ur och tätningen bytas om man misslyckas.
hej har bytt många packningar på dem bilarna brukar räcka med att byta packningen nolla motorn först så slipper du röra veven har aldrig varit me om fodersjunkningar på den motortypen lycka till
hej har bytt många packningar på dem bilarna brukar räcka med att byta packningen nolla motorn först så slipper du röra veven har aldrig varit me om fodersjunkningar på den motortypen lycka till
Nej fodersjukningar är inte vanliga men inte heller omöjliga eller hur? Och då ska man nog varna för att det kan förekomma en fodersjunkning,speciellt om man inte vet hur motorn kokat.
Normalt sett ska man inte behöva byta topppackning på nån motor,om packningen går flera gånger på en motor är nåt fel.