3258
Sök

markfrigång under frontkjol?..

Driver
2 111 Inlägg
7 juli 2005
Trådstartare
hur många cm frigång har nu under era frontat/kjolar?. Tacksam för svar då detta stoppar upp hela bygget av ny kjol/kjolar.som sagt,extremt tacksam för seriösa svar.!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

31 Inlägg
7 juli 2005
c:a 10-11 cm, då har jag lite till godo (på mm nivå) på farthinder osv, ändå tar den i imellanåt..

// MVH, Klas (MR2- 93 GTI)

52 Inlägg
7 juli 2005
10 cm fram 13 cm bak

Moderator+
1 081 Inlägg
7 juli 2005
Snälla, "våra bilar" är INTE rätt del. Läs reglerna för denna delen.

FLYTTAD!

Vem jag?

draminbil.nu
1 382 Inlägg
10 juli 2005
finns det lagligt sett någon minimigräns?

95 Inlägg
Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
10 juli 2005
ludde__mannen skrev:
finns det lagligt sett någon minimigräns?

Du bör väl kunna köra igenom en besiktningshall utan att det tar i den där dom har för att lyfta upp bilen med... Va med en kompis på bes. Å då fick vi lyfta i skärmkanterna för att de skulle gå! wink Besiktningsgubben bara skakade på huvudet. Men den gick igenom! smile

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Driver
2 111 Inlägg
13 juli 2005
Trådstartare
som sagt lagligt finns det nog inte någon gräns sålänge allt funkar som de ska.va mer ute efter vad som funkar...[smile] inge lust o bygga i en jävla massa timmar o sen köra sönder den på en gång hehe..

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

31 Inlägg
15 juli 2005
Ingen regel för hur låg bilen får vara, men som sagt, man vill ju kunna komma fram också med tanke på alla dessa roliga farthinder som dom slänger upp hela tiden..

// MVH, Klas (MR2- 93 GTI)

draminbil.nu
1 382 Inlägg
15 juli 2005
hydralisk höjning till bulor tongue ( tännker då inte på hydralisk skjusterbar dämpning utan stum hydralisk höjning tongue)

245 Inlägg
15 juli 2005
Vet inte hur högt jag har till spoilern, men har iaf 7cm till framvagnsbalken!!!
Jag råkade köra över en mugg från Mcdonalds en gång som fastnade under balken och skrapade med en bra bit innan den lossnade, så min bil e rätt låg under big_smile

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
16 juli 2005
Jag har nu ca 11 cm under fronten, och ca 17 cm på lägsta punkten baktill tongue

13 Inlägg
17 juli 2005
8cm fram, bak kollade jag aldrig och kommer heller inte att kunna göra det. Bilen är nämligen stulen sad

Sök