2803
Sök

Audi 80 kylare HJÄLP!

101 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
Jag har en audi 80 2,0E -93 som kylaren är knasig på...

detta händer:

Fläkten går igång vid ungefär 55 grader... jag tycker det är lite.. så jag köpte en ny mätare med tillbehör och kopplade in.. men samma sak där...
Motorn känns varmare och fläkten ska väll öppnas runt 92 grader eller vad det är...

Jag har full värme i cupén så topplockspackningen är nog inte gången....

Vad kan felet vara? är detta farligt för motorn om det inte är något fel?
Snäll hjälp..!

Bilmekaniker
235 Inlägg
11 september 2009
Pröva o byta termostaten! Har du kört med kylarsement eller ngt innan?  Byt den o spola rent i kylsystemed, ca 3-4L glykol o resten vatten efter det e spolat!     Vad är "mätare med tillbehör" Temp givare? Kan va den med om den inte e bytt!
Senast redigerat av Peran (11 september 2009)

59 Inlägg
13 september 2009
Har Problem men kylningen på min adui 80 2.0E -93 Men i mitt fall så vill inte kylarmätaren röra sig och bilen bli också snabbt varm, har kolla säkringarna och sladdarna från fläktarna och givarna osv, Bilen har gått 9400mil och nyservad hmm Vet inte vad ska ska göra sad

101 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Peran skrev:
Pröva o byta termostaten! Har du kört med kylarsement eller ngt innan?  Byt den o spola rent i kylsystemed, ca 3-4L glykol o resten vatten efter det e spolat!     Vad är "mätare med tillbehör" Temp givare? Kan va den med om den inte e bytt!

Ny Termostat och kopplingar följde med mätaren... har rensat med glykol och haft bort allt och rengjort... jag har inte kört med kylarsement..

Bilmekaniker
235 Inlägg
14 september 2009
Kanske en tempgivare! men borde inte va de om mätaren fungerar bra!, borde inte vara farligt o köra med om det bara e fläkten som går igg!

Sök