3009
Sök

Kitsystem eller Koaxial?

130 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
#1
Tjenare, ska ha nytt framsystem (framdörrarna) inom kort å tänkte höra vad ni rekommenderar,
kitsystem eller koaxialhögtalare, är det stor skillnad på att ha diskanten  högre upp (kit.s.) jämfört med koaxialhögt.

Är ju oftast dyrare med kitsystem men är det värt pengarna?

Är inte kitsystem/koax märken & modeller jag leter efter utan vad ni rekomenderar att ha i framdörrarna av kit/koax.


2 914 Inlägg
14 september 2009
#3
ett bra kitsystem har ett bättre delnigsfilter, det är därför många väljer kit, samtidigt får man ju välja själv vars man vill ha diskanten,

130 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
#4
Alpinabiturbo skrev:
Vad är det för bil de ska sitta i?
En Nissan Primera P11 - 98a


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
14 september 2009
#5
Kitsystem sjävklart val då diskanten e väldigt riktningskänlig Koaxilaer e för lata människor klart bättre än vanliga högtare men aldrig lika bra som kitsystem

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

16 197 Inlägg
14 september 2009
#6
JaggaChafen skrev:
Kitsystem sjävklart val då diskanten e väldigt riktningskänlig Koaxilaer e för lata människor klart bättre än vanliga högtare men aldrig lika bra som kitsystem
kan säga att DLS "400 serie" låter rikigt jävla bra--   ja kör me 424 (4" koaxer) på brädan i min golf3 å sen kör ja me RS middar i dörrarna de e förska gången ja vaarit me om ett system som låter rikktigt bra utan att man behöver bygga om en massa.

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök