3018
Sök

Iriterande vibrationer från Reg skylten

21 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
#1
Monterat låda med dubbla 10:or i bagaget. Daaaaaaaaamn nice ouhmf ouhmf. Men enerverande vibrationer från reg skylten gör det så fasligt skämigt att dra på rejält.

Kan profsen ge rekomendation på hållbara lösningar på detta problem?
Jag blir tokigt på detta.

Kan vara intressant att veta att detta är på en cab.
Senast redigerat av 80cab96 (15 augusti 2006)

1 Inlägg
15 augusti 2006
#2
Klockrent!  Limma skumgummi på baksidan av skylten, typ 5 mm.
Har gjort det på mina kärror, och det blir tvärtyst!

/J

914 Inlägg
15 augusti 2006
#3
hjälper även att sätta fast extra gummilister runt hela skuffluckan för att minska vibrationerna på den.
kollade på min bil var lackad vart skavd och satte lite extra gummi där smile


5 Inlägg
15 augusti 2006
#4
jag håller på  ( stocken_se ) har gjort det på mina bilar oxå funka perfekt och jag har ett tips

inner klädseln på bagage luckan Ta bort den och hä dit isolering och hä tillbaka kläseln så få du in mer bass i bilen och minska vibrationer i bagage luckan :-)

152 Inlägg
15 augusti 2006
#5
Jag satte modell o-ring stor runt skruvarna som håller skylten.

Insane Base

106 Inlägg
15 augusti 2006
#6
funkar även med lite silikon lite här och där.. gjorde ja blev kanon.. nu har du många sätt att välga på...


Colaberoende
1 219 Inlägg
15 augusti 2006
#7
Filttassar.. Sådana du sätter under möbler.. Fungerar kanonfint.. Billigt också...

/Ena


542 Inlägg
15 augusti 2006
#8
Klippa ut en bit av ett sittunderlag och fäst på baksidan plåten.

3 Inlägg
15 augusti 2006
#10
hade en opel ascona -88 innan och hade samma problem och eftersom det va mindre noga med den bilen så gjorde jag en JÄTTE snabblösning, håll i er nu, en plastpåse bakom skylten. lite hejcon lösning men det funkade!


4 554 Inlägg
15 augusti 2006
#11
grejhjen är den att om man nu använder t ex tassar och skumgummi så drar de åt sig fukt damm och skräp som skaver på lacken och fukten bidrar till rost.. använd något som inte kan suga upp sånt eller inte har en yta som gör att något fastnar så lätt.. själv rekomenderar jag en slinga silicon runt skylten.. de funkar kanon

21 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
#12
Detta e grejt asså. Fina lösningar men jag måste ändå säga att LOUDNESS´s kan ha en point där... Tackar hjärtligt.

Colaberoende
1 219 Inlägg
15 augusti 2006
#13
Gamla ägaren till bilen hade skum bakom nummerplåten.. Dom gick ju vrida ut efter ett tag.
Mina tassar blir säkert våta också men jag har inte sett någonting ännu. Plåten tas ju bort varje gång man vaxar ändå.

Silicon låter inte dumt alls faktiskt.

/Ena


21 Inlägg
17 augusti 2006
Trådstartare
#14
Tog en rejäl dos silicon på skylten och det hjälpte nårlunda.... Bara att fortsätta aplicera mera tror jag tills det blir tyst.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
17 augusti 2006
#15
ta och köp lite fönsterlist och sätt det under plåten (demontera, aplicera, montera)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

1 813 Inlägg
17 augusti 2006
#16
finnt många knepp bara sätt nått som fyller upp plåten på baksidan..
går med vanligt toapapper men ramlar bort rätt fort...

ta som någon skrev sitt underlag och plocka bort skylten lägg den på underlaget rita och skär ut efter plåten å gör små hål till skruvarna och skruva dit.. blir tysk som en mus smile

dubbel häftande tejp funkar oxå i några lager wink !!  lättaste sättet e skruva av plåten å släng skiten;)!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!


Sök