4565
Sök

Honda Civic 1.6 2003, motorn låter konstigt.

30 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
Haloo!

Har haft min honda i 1,5 år och har aldrig haft problem med den förrän nu. bilen är körd 105tkm och nu har motorn börjat ha konstigt ljud, låter som om det skulle vina på nåt sätt hela tiden, hör liksom inte motorn utan bara att det viner, som typ en kompressor. Nu kommer det konstiga! klämmer jag ner kopplingen låter allt som normalt igen... jag blir inte klok på detta, har försökt lura efter vad det skulle vara osv, men har inte kommit fram till nåt så nu undrar jag om ni har några förklaringar till bilens beteende? tänkte fråga här förrän jag tar kontakt med service för att ha en aning om vad det skulle vara så att inte deras tid går åt att söka felet utan bara åtgärda det. är väldigt tacksam för svar! smile

PS. har letat efter liknande trådar men har inte riktigt hittat svar på min fråga!

mvh Kimme

Bilmekaniker
235 Inlägg
14 september 2009
Ett utrampningslager till kopplingen låter det som!

30 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
och det betyder att det kostar som fan? tack för svaret smile

30 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
kan det vara nåt annat eller?

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
15 september 2009
Jag säger också urtrampningslager.

Det behöver inte kosta mycket, beror på om du har möjlighet att göra arbetet själv. Lagret kan du köpa billigt på Ebay. Typ 350Kr inkl. frakt....(tull och moms fritt under 500kr)

Sök " Release bearing civic " på ebay.

smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

Forummoderator
9 299 Inlägg
15 september 2009
supersupra87 skrev:
Jag säger också urtrampningslager.

Det behöver inte kosta mycket, beror på om du har möjlighet att göra arbetet själv. Lagret kan du köpa billigt på Ebay. Typ 350Kr inkl. frakt....(tull och moms fritt under 500kr)

Sök " Release bearing civic " på ebay.

smile

Tull och momsfritt inom eu.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
15 september 2009
Just det ja... tack. smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

30 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
tack grabbar men om jag inte kan fixa det själv? då lär det väl bli lite dyrare än 500kr?

mvh Kimme

Sök