4863
Sök

Kondensator!

Putsar Cosworth
195 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
Hej, jag behöver hjälp snabbt!
Denna kondensator, visst passar den 12volt? Är ny inom sånt här och behöver hjälp fort, det står typ bara 24 volt.

http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA … ;VGR=M9000

Audi hatare.

409 Inlägg
20 september 2009
står att den klarar peakar upp till hela 24V så den funkar me 12 volt....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

689 Inlägg
20 september 2009
Den fungerar till 12v-system också, har en sådan själv i bilen!

Putsar Cosworth
195 Inlägg
3 Inlägg
20 september 2009
då kan juh ja passa på o fråga vad de är för skillnad på en  2 farad och en 1 farad???

It´s not the fart that kills, it´s the smell
Att betala någon för sex är alltså olagligt? Ja
Att betala middag för någon för att man ska få sex är lagligt? Ja
Att betala någon för sex och filma detta och sedan sälja filmen är lagligt? Ja

2 914 Inlägg
20 september 2009
thefart skrev:
då kan juh ja passa på o fråga vad de är för skillnad på en  2 farad och en 1 farad???

lagringskapaciteten.

2 914 Inlägg
20 september 2009
aa den passar, men jag tycker det inte är lönt att ha den i bilen då den inte gör någon skillnad (okej... liten)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 september 2009
thefart skrev:

En kondensator med kapacitansen 2F är dubbelt så stor som en på 1F, enkelt förklarat. smile Den kan alltså lagra dubbelt så hög kapacitet, men den är ändå försvinnande liten mot den mängd som ett batteri kan lagra, så satsa på det i första hand!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

jobbar påre
751 Inlägg
21 september 2009
kan säga att jag tog ut min kondning igår tog jordkabeln från kondningen satte den på batteriet och slipade lite plåt på jordpunkterna under huven och monterade dit den..sen slipade extra mkt vid steget..gav bättre effekt nu än med kondningen....... så köp inte..slöseri med pengar...

7 277 Inlägg
21 september 2009
Pro_fxr skrev:
kan säga att jag tog ut min kondning igår tog jordkabeln från kondningen satte den på batteriet och slipade lite plåt på jordpunkterna under huven och monterade dit den..sen slipade extra mkt vid steget..gav bättre effekt nu än med kondningen....... så köp inte..slöseri med pengar...

En kondensator kan ALDRIG ersätta dåligt anslutna kablar samt att den inte ens har det som syfte....
Senast redigerat av Brains (21 september 2009)

jobbar påre
751 Inlägg
21 september 2009
nee menar ju de...kanske var lite otydlig:) men menar att man hellre lägger pengarna på en rejäl vinkel slip;D och rejäla kablar..sen slipar man ordentligt rent..och kopplar
sen sätter man rediga kabelskor..jag tog från jobbet lite grövre helt i koppar som ska klara av å leda 1000v i höga strömmar..dessa är då de mesta kopplade med:)

1 785 Inlägg
21 september 2009
fantomen skrev:
Hej, jag behöver hjälp snabbt!
Denna kondensator, visst passar den 12volt? Är ny inom sånt här och behöver hjälp fort, det står typ bara 24 volt.

http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA … ;VGR=M9000

Det är viktigt att kondensatorn klarar överspänning för att undvika att den exploderar eller överhettas vid t ex defekt laddregulator som kan ge spänningar som är 16-17volt i systemet.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök