3336
Sök

Köpråd S40, 9-3 lr Bmw 3

67 Inlägg
21 september 2009
#81
R1kard skrev:
Haha du har ju nån störning big_smile
Ja, hur katten kan man ogilla BMW? Det är ju svaret på alla problem, nyckeln till all glädje, vägen till all framgång och leverantören av allt som är underbart?

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
21 september 2009
#82
R1kard skrev:
Crozzfire skrev:
Skippa BMW direkt! Överbetald med kass kvalitet! Rost och ryss tråkigt inredning, men snygg på utsidan, vi köpte, eller min sambo ville ha en 3 serie touring, vart en 320 touring -2002, Sv såld och komplett bok. rost rost rost, och skrammel och fel överallt, trång och små och törstiga, och klart överbetalda!

Gillar inte Saab, men nyare 9-3´an måste vara mycket bil, och ser jäkligt bra ut, och med överladdning blir de snåla, och effekt när det behövs..

/A.
Haha du har ju nån störning big_smile
haha, men det är inte första gången han visar hur lite han kan, Sen att han kör ford och chrysler och hackar på BMWs inredning säger ju allt, han har nog inte äns suttit i en BMW hehe.

Fd Bannad
657 Inlägg
21 september 2009
#83
brandt_ skrev:
R1kard skrev:
Crozzfire skrev:
Skippa BMW direkt! Överbetald med kass kvalitet! Rost och ryss tråkigt inredning, men snygg på utsidan, vi köpte, eller min sambo ville ha en 3 serie touring, vart en 320 touring -2002, Sv såld och komplett bok. rost rost rost, och skrammel och fel överallt, trång och små och törstiga, och klart överbetalda!

Gillar inte Saab, men nyare 9-3´an måste vara mycket bil, och ser jäkligt bra ut, och med överladdning blir de snåla, och effekt när det behövs..

/A.
Haha du har ju nån störning big_smile
haha, men det är inte första gången han visar hur lite han kan, Sen att han kör ford och chrysler och hackar på BMWs inredning säger ju allt, han har nog inte äns suttit i en BMW hehe.
Och eftersom du hackar på Ford och Chryslers inredning förutsätter jag att du ägt ett gäng, han har ju iaf ägt en!

off the Record kan man ju faktiskt säga att Bmw:s inredning är skit, varken snygg eller funktionell.

Märkesbög

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 september 2009
#84
Hedning skrev:
brandt_ skrev:
R1kard skrev:

Haha du har ju nån störning big_smile
haha, men det är inte första gången han visar hur lite han kan, Sen att han kör ford och chrysler och hackar på BMWs inredning säger ju allt, han har nog inte äns suttit i en BMW hehe.
Och eftersom du hackar på Ford och Chryslers inredning förutsätter jag att du ägt ett gäng, han har ju iaf ägt en!

off the Record kan man ju faktiskt säga att Bmw:s inredning är skit, varken snygg eller funktionell.
Man kan tycka vad man vill, men det är en åsikt som skiljer sig mot vad som skrivs i de flesta recensioner av Bmws bilar.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
21 september 2009
#85
Hedning skrev:
brandt_ skrev:
R1kard skrev:
Haha du har ju nån störning big_smile
haha, men det är inte första gången han visar hur lite han kan, Sen att han kör ford och chrysler och hackar på BMWs inredning säger ju allt, han har nog inte äns suttit i en BMW hehe.
Och eftersom du hackar på Ford och Chryslers inredning förutsätter jag att du ägt ett gäng, han har ju iaf ägt en!

off the Record kan man ju faktiskt säga att Bmw:s inredning är skit, varken snygg eller funktionell.
Ägt ett gäng? aldrig livet, räcker att man suttit i en och kört skitet och bara då känner man hur låg kvaliteten är på de bilarna. Skulle aldrig få för mig att köpa sådant mög.

Och om att du tycker BMWs inredning är skit så citerar jag Rquired:

Rquired skrev:
Man kan tycka vad man vill, men det är en åsikt som skiljer sig mot vad som skrivs i de flesta recensioner av Bmws bilar.
Senast redigerat av brandt_ (21 september 2009)

V-Power
1 186 Inlägg
22 september 2009
#86
Grabbar kul och höra att ni tycker BMW:s inredning är värdelös.

Jag erkänner att plastet från USA är minst 3 gånger bättre wink

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

OEM <3
6 957 Inlägg
22 september 2009
#87
BMWs inredning blir bara finare och finare (80-talets kanske inte var allt för rockig, men var någon det? tongue) man kan få LYX med stora bokstäver och ändå känna lite sport över det hela.

MEN (som Tony Irving säger) jag har ett klagomål, syrrans man har en 325i Touring -06, jag är vare sig
direkt fet eller överdrivet smal (halvkraftigt byggd) men jag får fan klämma mig in stolarna i deras bil.
Skålade och fina är dom och frestar till att sitta i men det gör ont för min del hmm Nån som kan instämma
eller är jag puckad?

E60 5-seriens var min melodi iaf, komfortstolen var ju som en fåtölj tongue

OEM <3

V-Power
1 186 Inlägg
22 september 2009
#88
Bjork skrev:
BMWs inredning blir bara finare och finare (80-talets kanske inte var allt för rockig, men var någon det? tongue) man kan få LYX med stora bokstäver och ändå känna lite sport över det hela.

MEN (som Tony Irving säger) jag har ett klagomål, syrrans man har en 325i Touring -06, jag är vare sig
direkt fet eller överdrivet smal (halvkraftigt byggd) men jag får fan klämma mig in stolarna i deras bil.
Skålade och fina är dom och frestar till att sitta i men det gör ont för min del hmm Nån som kan instämma
eller är jag puckad?

E60 5-seriens var min melodi iaf, komfortstolen var ju som en fåtölj tongue
Jag antar du menar kuddarna på sidorna av stolen?

På min kompis BMW 125 kan man reglera dem, så dem kan antingen trycka hårt mot kroppen, vara helt normala eller man kan ställa ut dem så man inte känner dem alls.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

OEM <3
6 957 Inlägg
22 september 2009
#89
R1kard skrev:
Bjork skrev:
BMWs inredning blir bara finare och finare (80-talets kanske inte var allt för rockig, men var någon det? tongue) man kan få LYX med stora bokstäver och ändå känna lite sport över det hela.

MEN (som Tony Irving säger) jag har ett klagomål, syrrans man har en 325i Touring -06, jag är vare sig
direkt fet eller överdrivet smal (halvkraftigt byggd) men jag får fan klämma mig in stolarna i deras bil.
Skålade och fina är dom och frestar till att sitta i men det gör ont för min del hmm Nån som kan instämma
eller är jag puckad?

E60 5-seriens var min melodi iaf, komfortstolen var ju som en fåtölj tongue
Jag antar du menar kuddarna på sidorna av stolen?

På min kompis BMW 125 kan man reglera dem, så dem kan antingen trycka hårt mot kroppen, vara helt normala eller man kan ställa ut dem så man inte känner dem alls.
Snackar vi 3-seriens stolar nu? tongue de borde väl gå i denna också då, den heter nåntingt shadowline, comfort bla bla med lite M inblandat tongue så det ska ja undersöka nu big_smile

Det är ju min syster som sitter i passargerarsätet mestadels och hon är bra mkt mindre än mig tongue
Och när jag tänker efter satt man bra mkt skönare när man körde den så det kan nog stämma då.
Senast redigerat av Bjork (22 september 2009)

OEM <3

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 september 2009
#90
Är inställbara beroende på modell av stol och årsmodell, men jag brukar uppleva Bmws bilar som något... mindre än konkurrenterna när det gäller stolkonfiguration. Tex så är jag rätt liten, och jag ar alltid suttit kanon i Bmw. Men hoppar jag över till tex en Audi är denna lite "för stor", stolen är lite för bred för att man skall få stöd i kurvorna, armstöden i dörr och mellan sätena sitter lite för brett för att det ska vara bekvämt på långresa osv. Detsamma gäller i ännu större grad Volvo, där sitter man visserligen bra men när det gäller bakåtsikt är den anpassad för någon större som sitter annorlunda. B-stolpen blir lite i vägen.

Och då pratar jag inte om benutrymme eller liter lastutrymme utan den person respektive tillverkare anpassat stol, armstöd etc efter. Ovanstående är bara små nyanser mellan respektive tillverkare, men det är en känsla jag fått. Kanske därför man ibland för höra folk klaga på Bmws trånga sportstolar? smile

*Edit: Ovanstående märks i A4, 3-serie etc mest tycker jag
Senast redigerat av Rquired (22 september 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

564 Inlägg
22 september 2009
#91
Bjork skrev:
R1kard skrev:
Bjork skrev:
BMWs inredning blir bara finare och finare (80-talets kanske inte var allt för rockig, men var någon det? tongue) man kan få LYX med stora bokstäver och ändå känna lite sport över det hela.

MEN (som Tony Irving säger) jag har ett klagomål, syrrans man har en 325i Touring -06, jag är vare sig
direkt fet eller överdrivet smal (halvkraftigt byggd) men jag får fan klämma mig in stolarna i deras bil.
Skålade och fina är dom och frestar till att sitta i men det gör ont för min del hmm Nån som kan instämma
eller är jag puckad?

E60 5-seriens var min melodi iaf, komfortstolen var ju som en fåtölj tongue
Jag antar du menar kuddarna på sidorna av stolen?

På min kompis BMW 125 kan man reglera dem, så dem kan antingen trycka hårt mot kroppen, vara helt normala eller man kan ställa ut dem så man inte känner dem alls.
Snackar vi 3-seriens stolar nu? tongue de borde väl gå i denna också då, den heter nåntingt shadowline, comfort bla bla med lite M inblandat tongue så det ska ja undersöka nu big_smile

Det är ju min syster som sitter i passargerarsätet mestadels och hon är bra mkt mindre än mig tongue
Och när jag tänker efter satt man bra mkt skönare när man körde den så det kan nog stämma då.
Om det är sportstolarna så är dom justerbara. Sitter luftkuddar i ryggstödet. Om dom är upppumpade så förstår jag att det blir trångt. smile
Pys ut lite luft så blir det mycket bättre! smile

//Johan

OEM <3
6 957 Inlägg
23 september 2009
#92
groze skrev:
Bjork skrev:
R1kard skrev:

Jag antar du menar kuddarna på sidorna av stolen?

På min kompis BMW 125 kan man reglera dem, så dem kan antingen trycka hårt mot kroppen, vara helt normala eller man kan ställa ut dem så man inte känner dem alls.
Snackar vi 3-seriens stolar nu? tongue de borde väl gå i denna också då, den heter nåntingt shadowline, comfort bla bla med lite M inblandat tongue så det ska ja undersöka nu big_smile

Det är ju min syster som sitter i passargerarsätet mestadels och hon är bra mkt mindre än mig tongue
Och när jag tänker efter satt man bra mkt skönare när man körde den så det kan nog stämma då.
Om det är sportstolarna så är dom justerbara. Sitter luftkuddar i ryggstödet. Om dom är upppumpade så förstår jag att det blir trångt. smile
Pys ut lite luft så blir det mycket bättre! smile

//Johan
Måste fråga syrrans man hur det ligger till och be han visa tongue

OEM <3

2 656 Inlägg
23 september 2009
#93
lodiseN skrev:
Hans 325 understyr iaf, och den har helt nya däck^^ och nej väghållningen är inte jätte mycket att skryta om, samma med min 525a haha men den ska vi inte äns prata om det är en gammal långtradare som gick segt men tacka gud finns det turbo:)

Volvo s40 vette fan om det är så coolt men dom går ganska bra iaf T5an
jämför de med bilarna som var konkurenterna 88-95

volvo 940
volvo 740
saab 9000

ingen av dom är i närheten med köregenskaperna din bil besitter smile

torpis skrev:
Har du jämfört mot någon BMW någon gång? då kommer du se skillnaden.  En 2003 T4 med Steg 4 för 100000kr pinnar på betydligt bättre än en BMW i motsvarande årsmodell även om BMW också har sportluftfilter.
nee men ta en 330 med kompressorkit så blir den lilla s40 uppäten som ingenting eller varför inte en raket motor ...

varför jämför du en trimad bil mot en orginal bil ?


lodiseN skrev:
Kan lova dig att en m3a INTE piskar skiten ur en steg 4 chippad s40, vilken årsmodell snackar vi om btw? och ABSOLUT inte en 540 där har man mycke vikt att snacka om. Men så sant som du säger allt handlar inte om rakt fram det roligaste är klart kurvor:)
jaså jag har åkt i från nån steg 3 chipad s40 med min gammel 6a iaf och den är 20 år gammal och ingen effekt o tala om
Senast redigerat av ekelund88 (23 september 2009)



Sök