3311
Sök

B230F + 8v Turbo

Fordons tekniker
53 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
#1
Orginalsprut/kabelstam/etc från en B230F och modifiera dit en turbo, vad måste göras/och för att mina krav ska uppfyllas nedan.

Alla tips är välkommna!

Vridmoment: Tillräckligt
Hästkrafter: 250+/- max 300
Laddtryck: 0.9-1.0

OBS: Detta kommer bli mitt första Turbo bygge.


Mvh
MrLuvan lol

MoffeGreven
25 september 2009
#2
Vill du verkligen konvertera? Billigare och köpa en turbomotor så du vet.

531 topp, 19t turbo, göra extraktor, stakar från en FT (iaf), chip, större spridare och större lmm då, Vx3 kam bl.a lite tips där iaf wink
Senast redigerat av MoffeGreven (25 september 2009)

197 Inlägg
26 september 2009
#3
köp en turbomotor från början så blir allt lättare och billigare

BadBoys_Club

Whatever :)
1 652 Inlägg
26 september 2009
#4
Ja, jag håller med mitchi_86 i detta.
Köp en B234FT där har du ju allt klart redan; förrutom... extraktor röret, dels mindre turbo men enkelt att göra ett oich skaffa större turbo..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

147 Inlägg
26 september 2009
#5
XeptiQ skrev:
Ja, jag håller med mitchi_86 i detta.
Köp en B234FT där har du ju allt klart redan; förrutom... extraktor röret, dels mindre turbo men enkelt att göra ett oich skaffa större turbo..

Det finns väl ingen 2.3 liters 16 ventilare med turbo som orginal motor?? Isåfall 2.0.

Det viktigaste är inte att vinna, utan att straffa den som förlorar!

MoffeGreven
26 september 2009
#6
Finns B204FT och B204GT, GT utan katalysator.

Whatever :)
1 652 Inlägg
26 september 2009
#7
MoffeGreven skrev:
Finns B204FT och B204GT, GT utan katalysator.

Mjo men sen  får du tänka på att dessa motorer kan vara mycket svåra att få tag på... men annars är de ju ett bra val..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Whatever :)
1 652 Inlägg
26 september 2009
#8
ozcarzzon skrev:
XeptiQ skrev:
Ja, jag håller med mitchi_86 i detta.
Köp en B234FT där har du ju allt klart redan; förrutom... extraktor röret, dels mindre turbo men enkelt att göra ett oich skaffa större turbo..

Det finns väl ingen 2.3 liters 16 ventilare med turbo som orginal motor?? Isåfall 2.0.

mjo jag vet.. de är bara 2.0... för en 2.3 kan du inte få igenom bes
Senast redigerat av XeptiQ (26 september 2009)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

147 Inlägg
26 september 2009
#9
XeptiQ skrev:
ozcarzzon skrev:
XeptiQ skrev:
Ja, jag håller med mitchi_86 i detta.
Köp en B234FT där har du ju allt klart redan; förrutom... extraktor röret, dels mindre turbo men enkelt att göra ett oich skaffa större turbo..

Det finns väl ingen 2.3 liters 16 ventilare med turbo som orginal motor?? Isåfall 2.0.

mjo jag vet.. de är bara 2.0... för en 2.3 kan du inte få igenom bes

Jag tänkte väl det tongue. Och då heter den väl b204ft? wink

Det viktigaste är inte att vinna, utan att straffa den som förlorar!

MoffeGreven
26 september 2009
#10
ozcarzzon skrev:
XeptiQ skrev:
ozcarzzon skrev:

Det finns väl ingen 2.3 liters 16 ventilare med turbo som orginal motor?? Isåfall 2.0.

mjo jag vet.. de är bara 2.0... för en 2.3 kan du inte få igenom bes

Jag tänkte väl det tongue. Och då heter den väl b204ft? wink

Jepp, B204 = Bensin, 2.0 Liter, 4 Ventiler. big_smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 september 2009
#11
Finns t.om. 2.5l med 16V topp.....

Fråga mig inte om modellnamn men det är iaf. Pentamotor wink

2.0l 16V för övrigt var för italienmarknaden då de har sina skatteregler som missgynnar bilar med motorvolym över 2l kraftigt. Dessa har de även idag (är delvis en av anledningarna bakom S/V40 20.t och T4;ans 1.9l)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP


Sök