3795
Sök

Slutsteget lägger sig i protect läge?

45 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
Hej, kopplade in mitt Mds SPL 1400 slusteg och skulle börja spela. steget driver några sekunder sedan stängs det av o protect lampan tänds, efter några sekunder hoppar det igång igen och sen upprepas allting. Tänkte om någon hade tips på vad felet kan vara? Kan det vara så att steget får för lite ström eller är det för att jag driver basen i 1 Ohm? tacksam för svar Mvh Humpee

ljudfantast
1 372 Inlägg
27 september 2009
vilken bas handlar det om och hur många batterier har du ev kondingar?

45 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
michieff skrev:
vilken bas handlar det om och hur många batterier har du ev kondingar?

det är en RTA bas på 1300 watt, hade inga extra batterier eller kondensator just då. men kan det vara felet, att det får för lite ström?

21 761 Inlägg
27 september 2009
Det är möjligt att steget får för lite ström med tanke på att det belastas med 1 Ohm, men orsaken behöver inte vara själva batteriet i sig. En av orsakerna kan tex vara dålig kontakt i stegets jordkabel, en annan kan vara dålig kontakt i pluskabeln eller vid säkringen.

Du skulle behöva mäta spänningen vid spelning, dels på batteriet och dels vid stegets kopplingsplint där strömkablarna sitter fast. Då ser du om spänningen sjunker klart märkbart och ifall det skiljer sig mellan batteriet-steg smile

1 785 Inlägg
27 september 2009
Humpee skrev:
Hej, kopplade in mitt Mds SPL 1400 slusteg och skulle börja spela. steget driver några sekunder sedan stängs det av o protect lampan tänds, efter några sekunder hoppar det igång igen och sen upprepas allting. Tänkte om någon hade tips på vad felet kan vara? Kan det vara så att steget får för lite ström eller är det för att jag driver basen i 1 Ohm? tacksam för svar Mvh Humpee

Slutsteg brukar gå i protect när spänningen går under 11volt eller om lasten på högtalarutgångarna är för låg samt om steget blir för varmt i drift. Troligen har du problem med att spänningen sjunker under 11volt till steget. Det kan bero på dålig kontakt eller dåligt batteri eller laddning.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

45 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
okej, tack för hjälpen. blir o mäta upp o konrollera smile

Sök