Mercedes W124 med bensin 6'orna. Och diesel'arna från samma bil.
Jag och polare vad och kollade på en 300d 91 (ingen turbo) för två sen Den hade rullar 160000 mil, han hade haft den sen 95 och bara bytt olja typ 5 gånger . men den gick fint och bra. så w124 lever garanterat 10år till
Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]
Volvo är nog lite överskattade faktiskt, 2 och 7-serien må vara extremt tåliga men man ser väldigt mycket mindre sådana på vägarna. 850 tycker jag inte verkar vara någon särskilt bra bil i det långa loppet jämfört med andra liknande modeller av andra märken?
Dom flesta bilarna efter 95 någon gång känns mindre driftsäkra och ihophastade tyvärr så man lär byta bil oftare i framtiden skulle jag tro.
Volvo är nog lite överskattade faktiskt, 2 och 7-serien må vara extremt tåliga men man ser väldigt mycket mindre sådana på vägarna.
Sant, men inte så konstigt kanske då dom flesta är mellan 20-30 år gamla nu. Och ovanpå det så köps så många upp utav unga människor som kör sönder dom.
Lite OT men vissa bilmärken baserar bilarnas livslängd på en 30 000 mil nu idag. Bla ett Japanskt märke sa det rätt ut, kommer inte ihåg namnet nu bara för det.
Volvo är nog lite överskattade faktiskt, 2 och 7-serien må vara extremt tåliga men man ser väldigt mycket mindre sådana på vägarna. 850 tycker jag inte verkar vara någon särskilt bra bil i det långa loppet jämfört med andra liknande modeller av andra märken?
Dom flesta bilarna efter 95 någon gång känns mindre driftsäkra och ihophastade tyvärr så man lär byta bil oftare i framtiden skulle jag tro.
Fast jag har en känsla av hållbarheten kanske ligger i att så många unga köper 850 modellerna som tidigare nämns och plågar dem extremt hårt. Nästan så man borde nominera 3 olika vinnare av dem 3 mest hållbara bilarna av en röstning?
Fast jag håller med dig också dem försvinner lite långsamt. 850 har blivit väldigt populärt på skroten av att dem inte tar hand om sina bilar
No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
volvo 140 serien annars.. nästan lika lite el som amazon med en b20 går väldigt länge... sålänge man använder dom som folk så går som ju mätaren runt minst 3 gånger
+1, om man talar om årsmodellerna före 93B vill säga.
mercedes äger +1
Håller man bara rosten borta håller även modernare Mercor
24V är inte å leka med, det nalkas topprenovering så det står härliga till om de är misskötta, men även på en vårdad så kommer tiden då motorn måste isär. 12V har inte alls samma problem.
Var på Cypern förra året, och där var 90% av alla taxi bilar W123 diesel'ar båda LANG och vanliga sedaner, dock lös kombin med sin frånvaro. Någon stakars 940 syntes också.
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson'' Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Jag tror att en renoverad Amazon är ibland det driftsäkraste man kan få tag på för ett rimligt pris. Där är inte så mycket el bland annat.
Sen är det gäller krocksäkerheten så är den ju ett skämt skulle jag tro
Varför måste krocksäkerheten vara ett skämt? okej utvecklingen har inte kommit lika långt, men plåten är dubbelt så tjock som på nya bilar bland annat, ska man rikta är det ju storsläggan som gäller. jag känner mig odödlig i en gammal volvo men är nästan skraj i en plastraket till v70 eller nåt, ratten bryter av huvudet från kroppen i en krock i 100 oavsett bil så..