3835
Sök

Vilken bil anser ni är bäst i det långa loppet?

213 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
Som topic vilken bil tror ni klarar sig längst utan en massa ras och har bra säkerhet osv en bra bil med andra ord.

Själv tror jag att den äldre volvo serien 7-9-800 är såna bilar som kommer klara sig minst 10 år till utan problem pålitliga bilar.

Vad tycker ni?

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!

1 814 Inlägg
25 september 2009
I vilken prisklass tänkte du dig?

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 september 2009
Mercedes W124 med bensin 6'orna. Och diesel'arna från samma bil.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

213 Inlägg
25 september 2009
Trådstartare
expect1991 skrev:
I vilken prisklass tänkte du dig?

alltså alla men generellt en bil som vilken svensson som helst kan ha inte då en veyron eller nått sånt

No pain No game

1 339 Inlägg
25 september 2009
Jag tror att en renoverad Amazon är ibland det driftsäkraste man kan få tag på för ett rimligt pris. Där är inte så mycket el bland annat.

Sen är det gäller krocksäkerheten så är den ju ett skämt skulle jag tro wink

224 Inlägg
26 september 2009
Toyota Corolla ligger bra till, har fått priser av besiktningen för att vara bilen med minst fel.

Das vas das das
179 Inlägg
26 september 2009
-Mackan- skrev:

Jag och polare vad och kollade på en 300d 91 (ingen turbo) för två sen smile
Den hade rullar 160000 mil, han hade haft den sen 95 och bara bytt olja typ 5 gånger lol.
men den gick fint och bra.
så w124 lever garanterat 10år till smile

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 september 2009
Som det står ovan, Mercedes bilar av lite olika modeller.

Och Bmw med bensin-sexorna av typ M50 eller nyare. Så länge de inte råkar på en gasglad fattigt student förstås...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

9 108 Inlägg
26 september 2009
Volvo är nog lite överskattade faktiskt, 2 och 7-serien må vara extremt tåliga men man ser väldigt mycket mindre sådana på vägarna. 850 tycker jag inte verkar vara någon särskilt bra bil i det långa loppet jämfört med andra liknande modeller av andra märken?

Dom flesta bilarna efter 95 någon gång känns mindre driftsäkra och ihophastade tyvärr så man lär byta bil oftare i framtiden skulle jag tro.

1 339 Inlägg
26 september 2009
MilleN skrev:
Volvo är nog lite överskattade faktiskt, 2 och 7-serien må vara extremt tåliga men man ser väldigt mycket mindre sådana på vägarna.

Sant, men inte så konstigt kanske då dom flesta är mellan 20-30 år gamla nu. Och ovanpå det så köps så många upp utav unga människor som kör sönder dom.

Lite OT men vissa bilmärken baserar bilarnas livslängd på en 30 000 mil nu idag. Bla ett Japanskt märke sa det rätt ut, kommer inte ihåg namnet nu bara för det.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
26 september 2009
toyota starlett. en "kompis" som kör en sådan och går inte att få kål på.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

213 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
MilleN skrev:
Volvo är nog lite överskattade faktiskt, 2 och 7-serien må vara extremt tåliga men man ser väldigt mycket mindre sådana på vägarna. 850 tycker jag inte verkar vara någon särskilt bra bil i det långa loppet jämfört med andra liknande modeller av andra märken?

Dom flesta bilarna efter 95 någon gång känns mindre driftsäkra och ihophastade tyvärr så man lär byta bil oftare i framtiden skulle jag tro.

Fast jag har en känsla av hållbarheten kanske ligger i att så många unga köper 850 modellerna som tidigare nämns och plågar dem extremt hårt.  Nästan så man borde nominera 3 olika vinnare av dem 3 mest hållbara bilarna av en röstning?

Fast jag håller med dig också dem försvinner lite långsamt. 850 har blivit väldigt populärt på skroten av att dem inte tar hand om sina bilar

No pain No game

Gréve
497 Inlägg
28 september 2009
volvo 140 serien annars.. nästan lika lite el som amazon med en b20 går väldigt länge... sålänge man använder dom som folk så går som ju mätaren runt minst 3 gånger wink

Diesel or Die
66 Inlägg
28 september 2009
Subw000fer--92 skrev:
-Mackan- skrev:

+1

+1, om man talar om årsmodellerna före 93B vill säga.

Avstängd
103 Inlägg
28 september 2009
DieselThomsen skrev:
Subw000fer--92 skrev:
-Mackan- skrev:

+1

mercedes äger +1

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 september 2009
jajjaj skrev:
DieselThomsen skrev:
Subw000fer--92 skrev:

+1

mercedes äger +1

Håller man bara rosten borta håller även modernare Mercor wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
28 september 2009
Rquired skrev:
jajjaj skrev:
DieselThomsen skrev:

mercedes äger +1

Håller man bara rosten borta håller även modernare Mercor wink

24V är inte å leka med, det nalkas topprenovering så det står härliga till om de är misskötta, men även på en vårdad så kommer tiden då motorn måste isär. 12V har inte alls samma problem.

Var på Cypern förra året, och där var 90% av alla taxi bilar W123 diesel'ar båda LANG och vanliga sedaner, dock lös kombin med sin frånvaro. Någon stakars 940 syntes också.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Avstängd
1 714 Inlägg
29 september 2009
Volvo740an skrev:
Jag tror att en renoverad Amazon är ibland det driftsäkraste man kan få tag på för ett rimligt pris. Där är inte så mycket el bland annat.

Sen är det gäller krocksäkerheten så är den ju ett skämt skulle jag tro wink

Varför måste krocksäkerheten vara ett skämt? okej utvecklingen har inte kommit lika långt,
men plåten är dubbelt så tjock som på nya bilar bland annat, ska man rikta är det ju storsläggan som gäller.
jag känner mig odödlig i en gammal volvo men är nästan skraj i en plastraket till v70 eller nåt,
ratten bryter av huvudet från kroppen i en krock i 100 oavsett bil så..

Fd Bannad
657 Inlägg
29 september 2009
Majoren442 skrev:
Som topic vilken bil tror ni klarar sig längst utan en massa ras och har bra säkerhet osv en bra bil med andra ord.

Själv tror jag att den äldre volvo serien 7-9-800 är såna bilar som kommer klara sig minst 10 år till utan problem pålitliga bilar.

Vad tycker ni?

valfri 60 tals muskeljänk, dom står ändåså bara som Trailer Queens numera:)

Märkesbög

Sök