3203
Sök

Synkring på 3.ans växel Volvo 850

16 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
Funderar om jag ska köpa en 850 -94 manuell
Men det står att Synkringen på 3.ans växel är slut
Kan man åka utan att fixa de? Om inte, vad ska man göra? Lär man byta hela lådan, är det svårt att fixa?

251 Inlägg
24 juli 2009
DaN1eL_ skrev:
Kan man åka utan att fixa de? Om inte, vad ska man göra? Lär man byta hela lådan, är det svårt att fixa?

idag va jag ute o på väg till bilträff när min synkring på 3ans växel började klydda gick in och letade runt lite d kostade 100kr för synkringen men ska ringa bilia imorgon och se hur mkt dem tar.. ska inte vara så dyrt... ligger väll på 1500kr.. men du har 850 åk till skroten du hittar allt där till din bil:)

8 250 Inlägg
24 juli 2009
Det går inte att köpa synkringar och andra interna delar till dessa lådor på Volvo. Ska man ha interna delar så lär man antingen ha kontakter eller en annan låda att plocka delar ur.

251 Inlägg
24 juli 2009
Marlboroman skrev:
Det går inte att köpa synkringar och andra interna delar till dessa lådor på Volvo. Ska man ha interna delar så lär man antingen ha kontakter eller en annan låda att plocka delar ur.

Jag kan fixa;) har kontakterna som behövs!

Reservdansk
6 271 Inlägg
24 juli 2009
Är det inte 2ans synkring som brukar vara mest utsatt på dessa lådor? smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

251 Inlägg
25 juli 2009
TurbOla skrev:
Är det inte 2ans synkring som brukar vara mest utsatt på dessa lådor? smile

Neej eller d kanske beror på men i dom flesta bilar är det 3ans som jobbar mest om du provar..

Reservdansk
6 271 Inlägg
25 juli 2009
Okej, för jag märker inget på 3an, dock kan 2an vara lite trög, speciellt när lådan är kall. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

85 Inlägg
1 augusti 2009
köp ny låda kanske inte billigast men lättast och mindre jobb köpa ny till min för 1200 kr som hadde gått 9000 mil det bytte jag på 4 timmar inte mycket jobb smile

19 Inlägg
28 augusti 2009
HoNkken skrev:
DaN1eL_ skrev:

idag va jag ute o på väg till bilträff när min synkring på 3ans växel började klydda gick in och letade runt lite d kostade 100kr för synkringen men ska ringa bilia imorgon och se hur mkt dem tar.. ska inte vara så dyrt... ligger väll på 1500kr.. men du har 850 åk till skroten du hittar allt där till din bil:)

vart hittade du synkringen för 100kr? och fick du någon prisuppgift från bilia?

4 822 Inlägg
29 augusti 2009
Nilsson skrev:
HoNkken skrev:
DaN1eL_ skrev:

om du hade läst hela tråden så hade du sett att Marlboroman skrev att det inte går att köpa delar till lådorna på volvo.
Marlboroman skrev:

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Med lem
1 127 Inlägg
29 augusti 2009
Som sagt finns inte nya delar.

Leta upp en ny låda eller ta reservdelar från en, m90 lådorna ska ha samma innehåll. Köpte förövrigt ny synkring till min på 4an, 100kr för den med. MEN den är väl inte helt ärlig, "nån som råkat få med den" i fickan från volvos löpande band. tongue

19 Inlägg
29 september 2009
Christian S skrev:
Nilsson skrev:
HoNkken skrev:

om du hade läst hela tråden så hade du sett att Marlboroman skrev att det inte går att köpa delar till lådorna på volvo.
Marlboroman skrev:

Nu är det så att jag frågade på Bilia, och gissa vad som hände, jo dom kunde sälja en synkring..

8 250 Inlägg
29 september 2009
Nilsson skrev:
Nu är det så att jag frågade på Bilia, och gissa vad som hände, jo dom kunde sälja en synkring..

Skapligt, men då måste dem ha börjat sälja lösa delar nyligen då det t.ex inte finns några interna delar listade i VADIS.

Mur&Kakel
332 Inlägg
29 september 2009
5an på min låda är synkringen dålig... vet inte hur, men de va så när ja köpte den, känns lite konstigt att de ska bli så på 5an dok.. men har planerat att byta lådan i vinter smile

Sök