4838
Sök

Vad ska man ha ? SE Satio, Smasung Jet, iPhone 3GS eller HTC Hero/Magic/Touch

Adder
972 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Som ämnet lyder.

Vad ska man ha ? SE Satio, Smasung Jet, iPhone 3GS eller HTC Hero/Magic/Touch

För- och nack-delar med dem ?

Personliga åsikter mm smile

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

2 337 Inlägg
3 oktober 2009
Jag har en Samsung Jét, trivs mycket bra med den. Blixtsnabb i de flesta avseenden, rätt smarta menyer osv. Den enda stora nackdelen är att det inte går att ladda ner nya program osv till den, som till exempel till  iPhone. HTC Hero är väl ganska intressant med Android?
Senast redigerat av Sarge (3 oktober 2009)

Pekabow i can see u
644 Inlägg
3 oktober 2009
Iphone 3gs SSuper snabb , kan allt Extra allt

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 oktober 2009
iPhone, för enkelheten och stabilitetens skull. Min iPhone krånglar lika mycket på ett år som min SE kunde göra på en dag. Sedan har den en massa fördelar, du har säkert redan läst på om vad den kan så smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
3 oktober 2009
jag börja använda iphone när 3g kom ut . och har aldrig haft problem med den , och nu 3gs o de fungera hur fint som helst. visst tappar du den så är der HEJDÅ , men tar man hand om den så fungera den

118 Inlägg
3 oktober 2009
Farsan har HTC Hero.. får mest höra en massa klagan från hans sida hela tiden.. men sen är han ju inte teknisk guru heller.. wink så ta det inte som ett jättestarkt argument bara!

Iphonen har jag testat.. positiva intryck måste jag säga.. har dock bara pillat på den lite.. snabb är det iaf.. vilket jag tycker är en av de viktigaste sakerna.. sega telefoner kan man lika gäran slänga enligt mig..

själv har jag en Samsung Omnia HD.. fruktansvärt fet telefon! rekomenderas starkt.. snabb som fasen, lätt navigation genom den, bra gränssnitt och ett rikgtigt vasst synkprogram till datorn..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/95390/738284_9qbiuf.jpg

jag skulle valt samsung Jet då den hypas att vara ruggigt snabb.. vilket enligt min mening är huvudsaken i en "minidator"

allt är till salu för rätt pris..

501 Inlägg
4 oktober 2009
Har haft min htc magic ett par månader nu och den har fungerat problem fritt.. Snabb och rolig telefon.
Men funderar på att skaffa en hero eller en samsung jet, Då det ändå är dax för förlängning på abbonemanget.
Men magic´en gör jag mig inte av med då jag är super nöjd med den!

OBS: Ironi

DFFL
9 020 Inlägg
4 oktober 2009
Abeed skrev:
Iphone 3gs SSuper snabb , kan allt Extra allt

Utan jalapeño.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

28 Inlägg
4 oktober 2009
Samsung har jag bara haft dåliga erfarenheter av, HTC likaså. Har dock börjat återfå mitt förtroende för den sistnämda litegrann. Kolla lite på youtube hur den fungerade, och det såg helt okej faktiskt. Den är snabbare än de tidigare modellerna och ser bättre ut. En konkurrent till Apples telefon, helt klart.
Iphonen är snabb och alla applikationer, spel m.m är ju ett stort plus. Hade nog kört på den smile

Studerande
727 Inlägg
4 oktober 2009
Finns ej med, men Samsung Ultra Touch, fyfan vad bra den är:D Den är ganska ny så vet inte så speciellt mkt om den haha big_smile Men den Amoled:a skärmen gör bilden/bilder jävligt fina och jag rekommenderar stark om du vill ha, den kostar inte så speciellt mkt, runt 4-5 tusen^^ 8mp också >.^

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

OEM <3
6 957 Inlägg
4 oktober 2009
Ska sj. investera i en Iphone 3GS nu inom den närmsta månaden då jag gillar den skarpt.
Men android tele. verkar lovande smile

OEM <3

224 Inlägg
4 oktober 2009
Vill man ha en telefon som fungerar så är det iphone som gäller.

På plussidan för Iphone!!
Iphone 3GS är helt klart mobilen med bästa op.
Allting flyter på fort smidigt och krånglar sällan.
Finns mycket appar och skoj till mobilen.
Fruktansvärt snygg

På minussidan!!

Inbyggt minne = lite surt om den går sönder. då är alla bilder mm borta.
Inbyggt batteri = Måste skicka in telefonen för byte av batteri
Tål ej värme och stängs av, Visserligen behövs den hettas upp
en del men ändå värt att ta upp.

Ge fan i TexasBoB!

Evolution Garage
478 Inlägg
5 oktober 2009
haft ett gäng olika modeller senaste 2 åren och då kör tolika varianter av div windows mobile telefoner.
HTC Touch diamond, grymt trevlig i början efter ett tag blev jag mer o mer besviken på den, krånglade som attans visst kasnke var ett måndags ex men endå sicken skittelefon aldrig mer HTC.
Köpte en Iphone 3gs för ett tag sedan och kan inte säga annat än att jag är supernöjd.
Ang bilder med mera, går o automatsynca precis allt i telefonen smidigt med datorn och Itunes...
Så Iphone för hela slanten.

my 2 cents.

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 oktober 2009
iPhone-nörd som man är så röstar man ju för iPhone 3Gs.

Nackdelen är förstås kameran, först och främst. Den är bättre än i 3G (jag har själv en 3G), men den är ändå inte bra. Men säg någon mobilkamera som spöar en "riktig kamera"? Många skyltar med att deras telefoner har 5, 6 eller till och med 8 megapixlar. Men antalet megapixlar är egentligen oviktigt (eller inte helt, men det finns mer avgörande faktorer) för hur bra dina bilder ska bli.

Då är ju fråga. Ska du ha en snorbra mobiltelefon som är ledande och har satt nya trender för mobiltelefoni? Detta samtidigt som du behöver en kamera i som fungerar och som du kan dokumentera bilder och händelser med? Köp en iPhone 3Gs.

Eller vill du ha en telefon likt den ovanstående som du kan bli ett fotogeni med? Då ska du köpa en valfri mobiltelefon, men du skulle troligtvis bli asnöjd med en 3Gs här också - Dessutom borde du då fundera på att köpa dig en systemkamera också.

När ska folk inse att mobiltelefonerna ALDRIG (eller i alla fall inte på länge) kommer att kunna ta digitalkamerornas plats? Att få in alla reglage och sådant som krävs för att ta riktigt bra bilder skulle göra telefonerna snordyra, samtidigt som ingen person utan tekniska fotokunskaper skulle kunna hantera dom.

Ska ni ha en bra telefon, köp en iPhone. Tycker ni att kameran suger? Köp en telefon och en digitalkamera, var för sig istället...

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
5 oktober 2009
FredrikGrans skrev:
Farsan har HTC Hero.. får mest höra en massa klagan från hans sida hela tiden.. men sen är han ju inte teknisk guru heller.. wink så ta det inte som ett jättestarkt argument bara!

Iphonen har jag testat.. positiva intryck måste jag säga.. har dock bara pillat på den lite.. snabb är det iaf.. vilket jag tycker är en av de viktigaste sakerna.. sega telefoner kan man lika gäran slänga enligt mig..

själv har jag en Samsung Omnia HD.. fruktansvärt fet telefon! rekomenderas starkt.. snabb som fasen, lätt navigation genom den, bra gränssnitt och ett rikgtigt vasst synkprogram till datorn..
http://www1.garaget.org/gallery/archive/95390/738284_9qbiuf.jpg

jag skulle valt samsung Jet då den hypas att vara ruggigt snabb.. vilket enligt min mening är huvudsaken i en "minidator"

Polarens Samsung Omnia är då inte snabb. Scrollen laggar som fan och den pallar då inte tyngre material. Dessutom är menyerna totalt fantasilösa och flyter absolut inte som i t.ex en iPhone.

Sök