3650
Sök

C70 fel på accelerationen

7 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
när jag trampar på gasen så händer inget det precis som om något har täppt till. det är när luftmassmätaren sitter i... tar jag ut den går den bättre men inte tillräckligt för det är ju ändå en t5 R.. någon som har svar på detta? :S och kör jag med eller utan luftmass mätaren börjar motorlampan lysa efter en halv timmes bilkörning. o sen ets lampan släcks o tänds ibland någon som har nnågon idé om vad jag kan göra????
Senast redigerat av c70warn (2 oktober 2009)

1 043 Inlägg
2 oktober 2009
Läs ut felkoder.

4 824 Inlägg
3 oktober 2009
precis, läs av felkoderna till att börja med.

du skriver att det är en T5-R men det finns inga C70 med den betäckningen utan den finns bara på 850 ´95 som i folkmun kallas T-gul wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
3 oktober 2009
klart motorlampan lyser den har ju tappat signalen till lmm.. prova en annan lmm för går bilen olika med den utdragen så är det nått fel på den

2slow

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
3 oktober 2009
Tkr det låter som LMM eftersom bilen gick bättre utan kontakten i. Men det skadar ju inte att kolla felkoder

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

7 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
jag har bytt lmm och det var exakt samma fel:(.. när jag tar bort plus polen så försvinner alla lampor som lyser o efter en stund börjar dom lysa igen motrlampan iaf mestadels. har läst av på volvo men dom hittade inget fel dom släckte lampan o sa att dom inte hittade något på fel koderna.. o det skulle kosta massvis om dom skulle leta efter felet,. har inte en aning om va d kan var behöver hjälp.. tack på förhand för alla tips. mvh c70warn

7 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Dansken- skrev:
Vilken årsmodell och vilken motor har du?

års 99. 2.4 t5

7 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
Dansken- skrev:
2,4T eller T5? 2,4T5 finns inte.

Då har den Bosch ME7 motorstyrsystem och då borde Volvo verkstaden kunde berätta för dig vad felet är. Om motorlampan tänds finns där ju minst en felkod och en anledning till felkoden.

det är en t5 motor...

7 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
det är en t5 motor kanske något fel på gasspjället? har hört att det var problem med c70 runt 99 årsmd. ets lampan. mvh jocke

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 oktober 2009
MKt troligt att det  e nått fel med gaspjället ja. MEN kolla felkoder åk till en Volvo verkstad eller en serös volvotrimmare typ Autotec dom kan förmodligen hjälpa dig dom med

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 oktober 2009
Christian S skrev:
precis, läs av felkoderna till att börja med.

du skriver att det är en T5-R men det finns inga C70 med den betäckningen utan den finns bara på 850 ´95 som i folkmun kallas T-gul wink

Finns visserligen fler färger än just T-Gul. wink

Många motorer runt -99 till -02 har problem med sina elektroniska gasspjäll, bara att åka in till Volvo eller annan verkstad med utrustning och läsa felkoderna.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

7 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
blir volvo igen isf!!!!

Sök