3271
Sök

Plastsköldar till w124

4 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
#1
Halloj!
Jag har en -87:as  MB 300E som jag funderar på att sätta på plastsköldar i nederkanten på bilen.. Men jag undrar vad som krävs för att få på dom som t.ex om man behöver göra hål i plåten på dörrar m.m. eller om det är nått man klistar fast..

mvh Dmz


LillNaisarn
10 oktober 2009
#2
Dmz skrev:
Halloj!
Jag har en -87:as  MB 300E som jag funderar på att sätta på plastsköldar i nederkanten på bilen.. Men jag undrar vad som krävs för att få på dom som t.ex om man behöver göra hål i plåten på dörrar m.m. eller om det är nått man klistar fast..

mvh Dmz
Antar att du menar Sacco plasten eller är det Tröskelplasten du funderar på?
Både och finns det färdiga fästen på,  bara ta lös dom gamla listerna och montera saccot med tillhörande clips.

4 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
#3
Japp, det är Sacco plasten jag menar.. Det lät enkelt att få på dom så jag ska försöka hitta mig ett set med beg. sacco-lister nu smile

Tack för hjälpen..


LillNaisarn
17 oktober 2009
#4
Dmz skrev:
Japp, det är Sacco plasten jag menar.. Det lät enkelt att få på dom så jag ska försöka hitta mig ett set med beg. sacco-lister nu smile

Tack för hjälpen..
Var försiktig bara då du montererar då clipsen är ganska känsliga och är inte billiga nya heller (dom småa kostar ~15:-/st samt dom stora 25:-/st och det är som sagt nååågra på varje "plast bit") wink


Sök