3104
Sök

940 b230fb kokar

5 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#1
Tjenare, har införskaffat mig en 940 GL SE 92- som har problem med att den kokar, sitter stora kylet samt elfläkt på den. Mätarhuset ?fungerar? och visar när bilen är kall samt varm osv osv. Var inte föränn jag hade kört en kväll och såg att det var vatten överallt runt expansionkärlet samt att kärlet nästan var tomt,

Då började min felsökning tänkte ändå fräscha upp motorn så bytte packningar och packboxar, topplockspackning, planade toppen, kamrem samt termostat och vattenpump, rensade kylsystemet på skit genom o spola igenom allting en för sig med varmt vatten bara, hjälpte icke. Fortsatte med samma problem. Kom fram till att el fläkten ej går, rycker man kontakten till inre tempgivaren till styrboxen då hoppar den igång. Hört mycket om att biltemas grejer e usla så åkte till mekonomen och handlade hem en ny bosch tempgivare och monterade men gjorde ingen skillnad

-bytt termostat
-bytt inre tempgivare
-bytt vattenpump

Glömde tillägga
Det är automat låda på den, vet ej vilken modell men den som har 4an samt 3an att lägga i. Vet att dem också är vattenkylda så tänker om det är något av problemet.

Behöver hjälp all information uppskattas samt idéer

Mvh Theo
Senast redigerat av 740ogrejor (för 2 timmar sedan)


Sök