2711
Sök

Frontmontera alu intercooler volvo 740..

larsson063
18 oktober 2009
jag har köpt en aluminium intercooler till min 740 och är väldigt sugen på att frontmontera den så den syns i fronten på bilen, men det är väldigt svårt att hitta bra ställen att dra tryckrören.. men de kanske är någon som redan har gjort det och kanske har några rekomendationer och tips..

mvh larsson063
Senast redigerat av larsson063 (18 oktober 2009)

179 Inlägg
18 oktober 2009
larsson063 skrev:
jag har köpt en aluminium intercooler till min 740 och är väldigt sugen på att frontmontera den, men det är väldigt svårt att hitta bra ställen att dra tryckrören.. men de kanske är någon som redan har gjort det och kanske har några rekomendationer och tips..

mvh larsson063

Nu fattar jag inte vad du menar....original ic är ju frontmonterad och det finns ju hur mycket plats som helst för tryckrören?

71 Inlägg
18 oktober 2009
hur hade du tänkt o frontmontera den då? så som gomez säger är det ju inga problem:) ellerr ska du göra som mig?

Galen
849 Inlägg
18 oktober 2009
tror han menar att han ska ha den i fronten, det vill säga dom _danne_L har sin ic och inte framför kylaren i motorummet.

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

larsson063
18 oktober 2009
Gomez skrev:
larsson063 skrev:
jag har köpt en aluminium intercooler till min 740 och är väldigt sugen på att frontmontera den, men det är väldigt svårt att hitta bra ställen att dra tryckrören.. men de kanske är någon som redan har gjort det och kanske har några rekomendationer och tips..

mvh larsson063

Nu fattar jag inte vad du menar....original ic är ju frontmonterad och det finns ju hur mycket plats som helst för tryckrören?

jag menar så den syns framme i fronten..

larsson063
18 oktober 2009
_Danne_L skrev:
hur hade du tänkt o frontmontera den då? så som gomez säger är det ju inga problem:) ellerr ska du göra som mig?

ja precis, hade tänkt göra som du har gjort på din 740 smile

71 Inlägg
18 oktober 2009
a okej:) men jag kapade bara hål med en hålsåg i själva "lådan" eller nu hur man ska säga tongue där batteri o luftfilter sitter orginal:P sen klädde jag vassa kanter med gummi så rören inte skulle ligga o slå emot. skitsvårt o förklara men hoppas du förstår lite iaf;)

larsson063
18 oktober 2009
_Danne_L skrev:
a okej:) men jag kapade bara hål med en hålsåg i själva "lådan" eller nu hur man ska säga tongue där batteri o luftfilter sitter orginal:P sen klädde jag vassa kanter med gummi så rören inte skulle ligga o slå emot. skitsvårt o förklara men hoppas du förstår lite iaf;)

hehe okej jadå jag förstår, ska försöka med de då tongue

71 Inlägg
18 oktober 2009
bra:) bara o höra av dig om du inte får ordning på det;)

larsson063 skrev:
_Danne_L skrev:

larsson063
18 oktober 2009
_Danne_L skrev:
bra:) bara o höra av dig om du inte får ordning på det;)

larsson063 skrev:
_Danne_L skrev:

okok tackar så mycket smile

Sök