3050
Sök

Peugeot 107 - Låsbart tanklock i baklås - Hur få upp?

1 436 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
Mamma försökte tanka bilen, vilket resulterade i en otankad bil, med ett tanklås som gått i baklås. Bilen är en Peugeot 107a från 2007 och min fråga är helt enkelt hur får vi upp tanklåset?

Funktionen, när den är som den ska, är att man stoppar i bilnyckeln i låset, vrider om, vrider tillbaka och skruvar upp. Nu händer inget när man gör så...

/Fredrik

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

297 Inlägg
23 oktober 2009
kofot o hammare funkar . Eller en rejäl skruvmejsel tongue

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

1 436 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
Ja, det var min första tanke men bilen är ju gjord i plåt tjock som tidningspapper och de resterande 95% är spröd plast, därför tror jag det bara skulle resultera i att allt utom tanklocket lossnar.

Lyckades hitta en bild på konstruktionen, lite kul att skribenten också har problem med tanklocket, fast tvärt om det går inte att låsa...

http://www.channel4.com/4car/gallery/ga … amp;page=6

/C

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Sök