3499
Sök

ELFEL på min Passat -92 Hjälp!

Bilnörd
94 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Hejsan. Ska sälja en passat -92 som gott 15000mil
Men som har något konstigt el fel som gör att den laddar ur sig på 2 timmar om man inte kopplar bort batteriet. Även kan halvljuset gå på när den är avstängd och har stått i 10 min. Kupefläktarna har också gått igång. Är det någon som vet var felet ligger och om jag ska leta i motor utrymmet eller runt täningen osv? // Mvh Viktor

Bmw - ett glädjepiller på hjul.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 augusti 2006
Låter som om du har kortis nån stans, kolla igenom reläboxen och se hur det ser ut... Kan även vara skadad kabelstam... Ta fram en muliterter /amperemeter och koppla i serie med plus, stäng av bilen och ta ur en säkring åt gången så ser du vart felet ligger... Sen är det bara o fortsätta leta i den kategoring...

Bilnörd
94 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Underbart med tips. Är det kanske någon annan som vill tilläga eller tipsa om annat?

Bmw - ett glädjepiller på hjul.

21 761 Inlägg
28 augusti 2006
Det som bumpe säger är ett bra sätt att felsöka på i det här läget tycker jag, eftersom felet kan vara nästan var som helst. Men om någon annan kan komma med tips på tex om det finns ett "standardfel" på just dessa Passat eller Passat i allmänhet(dåligt tändlås etc), så vore det bra att veta.

Just tändlåset verkar ganska troligt i detta fall eftersom diverse saker helt plötsligt kan gå igång men man vet aldrig.
Senast redigerat av Drönirettab (28 augusti 2006)

Sök