3602
Sök

Hur f*n kan det skilja så mkt i kostnad hos olika bolag?

stahre
26 oktober 2009
Trådstartare
Hej, satt och kollade runt för att jag tänkte skriva över min bil på mig nu istället för farsan, men det är ju helt sjukt hur stora prisskillnader det är från olika försäkringsbolag. Har räknat precis på samma sätt på alla olika bolag, med halvförsäkring och inga tilläggs grejer.

ex.
Länsförsäkringar: ca 6300kr/år.
Volvia: ca 10500kr/år.
if: 14530/år.
Trygg hansa: 9800kr/år

Hur fan kan det vara så extrema skillnader hos olika bolag? Jag menar 8200kr med samma förutsättningar?

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 oktober 2009
Kolla med Insplanet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

stahre
26 oktober 2009
Trådstartare
caromania skrev:
Kolla med Insplanet.

Är det prisjämförelse? Var inne på den sidan men var rädd att det skulle kosta att göra en sökning:P? fast det kanske är kostnadsfritt?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
26 oktober 2009
lol jösses du kanske ska kolla volvia igen då de har nå nice price  betala för havlföräskring få helförsäkring.. iof jag har halva den kostanden du skrev på volvia fast på helförsäkring så ditt körkort måste va bra färskt lr nått?

stahre
26 oktober 2009
Trådstartare
Ja inte har jag haft det så länge, 2006-11-11 är det utfärdat. Men tycker det är helt sjuka kostnader, och det är ännu värre att det skiljer nå så fruktansvärt mellan olika bolag.

3 390 Inlägg
26 oktober 2009
Har helförsäkrat Audin hos Länsförsäkringar och betalar ca 10500:- / år

IF skulle ha 24000:- / år hmm

Så visst skiljer det.... Och jag har inte haft ett dugg problem med LF när olyckan väl varit framme.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

huh?
10 427 Inlägg
26 oktober 2009
Olika statistik för bilmodellerna hos bolagen kanske.
Olika syn på åldersgrupper? tongue

I got Dubs!
2 423 Inlägg
26 oktober 2009
LF var billigast på min lexus. 1600kr i månaden.

stahre
26 oktober 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Olika statistik för bilmodellerna hos bolagen kanske.
Olika syn på åldersgrupper? tongue

Måste ha bra skev syn på åldersgrupper hos vissa då...

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 oktober 2009
Insplanet är gratis ja. Jag har mina bilar försäkrade i Gjensidige och tjänar ett par tusen om året på det mot näst billigast.

stahre
26 oktober 2009
Trådstartare
caromania skrev:
Insplanet är gratis ja. Jag har mina bilar försäkrade i Gjensidige och tjänar ett par tusen om året på det mot näst billigast.

Synd att det inte gällde för mig med då, skulle kosta 15425kr/år på Gjensidige:P

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 oktober 2009
stahre skrev:
caromania skrev:

Synd att det inte gällde för mig med då, skulle kosta 15425kr/år på Gjensidige:P

Klicka in dig på Insplanet och låt dem forska lite.

341 Inlägg
26 oktober 2009
IF har alltid varit dyrast på mig när jag har kollat runt, för min del brukar de vara dubbelst så dyra som de billigaste.

stahre
26 oktober 2009
Trådstartare
caromania skrev:
stahre skrev:
caromania skrev:

Klicka in dig på Insplanet och låt dem forska lite.

gjorde det och lf var billigast, krftigt mkt billigare också! dom flesta låg på mellan 10-15000:p

Smålänning
7 883 Inlägg
26 oktober 2009
HAr man en udda bil får man passa sig ännu mer...

Min Jeep ville folksam ha nästna 8000 för helåret, enligt dem en Willys Overland.

Hos trygghansa blev det en Jeep Comanche och konstade 2500 kr helåret...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 oktober 2009
twin_cam skrev:
HAr man en udda bil får man passa sig ännu mer...

Min Jeep ville folksam ha nästna 8000 för helåret, enligt dem en Willys Overland.

Hos trygghansa blev det en Jeep Comanche och konstade 2500 kr helåret...

Haha ja Folksam skulle ha 100% mer än If då jag köpte min Rover 620 för 10 år sedan. De sa att den var privatimporterad. Nej, det är den inte försökte jag förklara då den var svensksåld. Så roliga kan de vara.

Sök