3435
Sök

Motor byte volvo 945 Ltt

23 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#1
hej jag har bytt motro i min 945a men nu vägrar den starta den gör någon typ av bak tädning sen e den bara död någon som vet vad felet kan vara?? den hostar bara till e allt den gör!!!!
Senast redigerat av J0kern (28 oktober 2009)


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 oktober 2009
#2
bytt från vilken motormodell till vilken? flyttat med alla givare? satt tändkablar rätt?  satt alla kontakter rätt? satt dit alla slangar ordentligt?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

23 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#3
NITROUS skrev:
bytt från vilken motormodell till vilken? flyttat med alla givare? satt tändkablar rätt?  satt alla kontakter rätt? satt dit alla slangar ordentligt?

Jag tog bara blocket allt flyttade jag över jag har en teori men e inte säker på det de om jag kan ha fått kammen fel sen har jag dubbel massesväng hjul funderar på om de spelar nån roll hu jag får det med alla hål på det om de kan spela nån roll...???
Senast redigerat av J0kern (28 oktober 2009)


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 oktober 2009
#4
J0kern skrev:
NITROUS skrev:
bytt från vilken motormodell till vilken? flyttat med alla givare? satt tändkablar rätt?  satt alla kontakter rätt? satt dit alla slangar ordentligt?

Jag tog bara blocket allt flyttade jag över jag har en teori men e inte säker på det de om jag kan ha fått kammen fel sen har jag dubbel massesväng hjul funderar på om de spelar nån roll hu jag får det med alla hål på det om de kan spela nån roll...???

hade du lös svänghjulet alltså? då har du säkert satt det fel, kan sitta på 8 olika sätt, bara ett som stämmer.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

23 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#5
J0kern skrev:
NITROUS skrev:
bytt från vilken motormodell till vilken? flyttat med alla givare? satt tändkablar rätt?  satt alla kontakter rätt? satt dit alla slangar ordentligt?

Från B230fk Block till ett B230block de e bara en nödlösnig ska åka och hämta en ny motor när jag har hittat en på när  håll..
Jag tog bara blocket allt flyttade jag över jag har en teori men e inte säker på det de om jag kan ha fått kammen fel sen har jag dubbel massesväng hjul funderar på om de spelar nån roll hu jag får det med alla hål på det om de kan spela nån roll...???


23 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#6
NITROUS skrev:
J0kern skrev:
NITROUS skrev:
bytt från vilken motormodell till vilken? flyttat med alla givare? satt tändkablar rätt?  satt alla kontakter rätt? satt dit alla slangar ordentligt?

Jag tog bara blocket allt flyttade jag över jag har en teori men e inte säker på det de om jag kan ha fått kammen fel sen har jag dubbel massesväng hjul funderar på om de spelar nån roll hu jag får det med alla hål på det om de kan spela nån roll...???

hade du lös svänghjulet alltså? då har du säkert satt det fel, kan sitta på 8 olika sätt, bara ett som stämmer.

det är ju massa hål i det sen e de en fläck om man nu kan kalla de et som int har hål e den som ska var mot givaren när motorn står i TDP??


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 oktober 2009
#7
J0kern skrev:
NITROUS skrev:
J0kern skrev:

Jag tog bara blocket allt flyttade jag över jag har en teori men e inte säker på det de om jag kan ha fått kammen fel sen har jag dubbel massesväng hjul funderar på om de spelar nån roll hu jag får det med alla hål på det om de kan spela nån roll...???

hade du lös svänghjulet alltså? då har du säkert satt det fel, kan sitta på 8 olika sätt, bara ett som stämmer.

det är ju massa hål i det sen e de en fläck om man nu kan kalla de et som int har hål e den som ska var mot givaren när motorn står i TDP??

nej den tomma delen ska vara mot startmotorhålet när motorn är i tdc

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

23 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#8
NITROUS skrev:
J0kern skrev:
NITROUS skrev:
hade du lös svänghjulet alltså? då har du säkert satt det fel, kan sitta på 8 olika sätt, bara ett som stämmer.

det är ju massa hål i det sen e de en fläck om man nu kan kalla de et som int har hål e den som ska var mot givaren när motorn står i TDP??

nej den tomma delen ska vara mot startmotorhålet när motorn är i tdc

TDC???? vad e det har alldrig hört det förut lr menar du tdp?? har du nån bild på hur du menar?
Senast redigerat av J0kern (28 oktober 2009)


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 oktober 2009
#9
J0kern skrev:
NITROUS skrev:
J0kern skrev:

det är ju massa hål i det sen e de en fläck om man nu kan kalla de et som int har hål e den som ska var mot givaren när motorn står i TDP??

nej den tomma delen ska vara mot startmotorhålet när motorn är i tdc

TDC???? vad e det har alldrig hört det förut lr menar du tdp??

tdc= top dead center= övre dödpunkt.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

23 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#10
NITROUS skrev:
J0kern skrev:
NITROUS skrev:

nej den tomma delen ska vara mot startmotorhålet när motorn är i tdc

TDC???? vad e det har alldrig hört det förut lr menar du tdp??

tdc= top dead center= övre dödpunkt.

samma som tdp med andra ord?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 oktober 2009
#11
J0kern skrev:
NITROUS skrev:
J0kern skrev:

TDC???? vad e det har alldrig hört det förut lr menar du tdp??

tdc= top dead center= övre dödpunkt.

samma som tdp med andra ord?

kalla det vad du vill, men i nollad ska motorn vara.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

23 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#12
NITROUS skrev:
J0kern skrev:
NITROUS skrev:

tdc= top dead center= övre dödpunkt.

samma som tdp med andra ord?

kalla det vad du vill, men i nollad ska motorn vara.

men då ska jag kolla på de när jag kommer hem då e de bara och riva ner motorn igen....sad
vad tror du om att byta tillen FT motor ist för FK som va org i bilen och vad kannn bilprovningen säga om det??


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 oktober 2009
#13
J0kern skrev:
NITROUS skrev:
J0kern skrev:

samma som tdp med andra ord?

kalla det vad du vill, men i nollad ska motorn vara.

men då ska jag kolla på de när jag kommer hem då e de bara och riva ner motorn igen....sad
vad tror du om att byta tillen FT motor ist för FK som va org i bilen och vad kannn bilprovningen säga om det??

FT/FK är precis samma motor förutom laddtrycket så det märks knappast.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

23 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#14
NITROUS skrev:
J0kern skrev:
NITROUS skrev:

kalla det vad du vill, men i nollad ska motorn vara.

men då ska jag kolla på de när jag kommer hem då e de bara och riva ner motorn igen....sad
vad tror du om att byta tillen FT motor ist för FK som va org i bilen och vad kannn bilprovningen säga om det??

FT/FK är precis samma motor förutom laddtrycket så det märks knappast.

okok nee måste ändå ha tag på nåt av blocken åker på ett vanligt sug block nu som jag komp sänkte lite vilket skulle du rekomendera?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 oktober 2009
#15
J0kern skrev:
NITROUS skrev:
J0kern skrev:

men då ska jag kolla på de när jag kommer hem då e de bara och riva ner motorn igen....sad
vad tror du om att byta tillen FT motor ist för FK som va org i bilen och vad kannn bilprovningen säga om det??

FT/FK är precis samma motor förutom laddtrycket så det märks knappast.

okok nee måste ändå ha tag på nåt av blocken åker på ett vanligt sug block nu som jag komp sänkte lite vilket skulle du rekomendera?

ett riktigt turboblock

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

23 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#16
NITROUS skrev:
J0kern skrev:
NITROUS skrev:

FT/FK är precis samma motor förutom laddtrycket så det märks knappast.

okok nee måste ändå ha tag på nåt av blocken åker på ett vanligt sug block nu som jag komp sänkte lite vilket skulle du rekomendera?

ett riktigt turboblock

Alltså ett FT Block vet du om det finns nån kam som heter T????


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 oktober 2009
#17
J0kern skrev:
NITROUS skrev:
J0kern skrev:

okok nee måste ändå ha tag på nåt av blocken åker på ett vanligt sug block nu som jag komp sänkte lite vilket skulle du rekomendera?

ett riktigt turboblock

Alltså ett FT Block vet du om det finns nån kam som heter T????

t-kam är original

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

23 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
#18
NITROUS skrev:
J0kern skrev:
NITROUS skrev:

ett riktigt turboblock

Alltså ett FT Block vet du om det finns nån kam som heter T????

t-kam är original

tack så mycket!



Sök