SLG skrev:
Jag har 531 topp med V-kam i min bil.. Bilen drar märkbart mkt mindre bensin en den andra toppen på.
Effekten blev jag ganska nöjd med!
Den är ju mycket mer starkare och svarar mer när man trycker på plattan.
Min B230F är ju pigg och stark för att vara en B230F men jag vill helst att den ska vara piggare och dra mindre.
Hur mycket drar din då?
V-kam = B230E
531-topp = B230FB
Eller?
Mendans jag håller på så kan jag lika gärna montera en extraktor, om det nu ger något?
Edit: Jag fattar inte hur B230F kan gå snålare om dom har en V-kam som är större lyft på och en 531-topp som har lägre komp.
Vad skulle ni ha valt? V eller VX3?
M 9,5 10,5 232 0bt-52ab 230 44bb-6at 6 116 109
L 9,8 9,8 233 14br-38ab 233 46bb-6,5at 20 102 112
Y 10,35 10,35 232 11bt-41ab 232 41bb-11at 22 105 105
T 9,94 9,9 225 9bt-36ab 218 39bb-0at 9 103,5 109,5
X 10,65 10,65 236 14bt-42ab 236 46bb-10at 24 104 108
VX 11,37 10,65 245 12bt-52ab 236 50bb-6at 18,5 110 112
A 10,5 10,5 241 14bt-45ab 240 50bb-10at 27 104 110
B 10,6 10,6 244 23bt-40ab 245 44bb-20at 44 99 102
V 11,37 11,37 245 15bt-49ab 245 53bb-11at 23 107 111
D 11,2 11,2 253 19bt-54ab 253 58bb-16at 35 107 111
K 11,95 11,95 253 22bt-50ab 250 61bb-9at 31,5 104 116
H 12 11,5 258 27bt-51ab 254 57bb-17at 44 102 110