hej har en fråga. Jag har en volvo 855 t5 och den dricker vatten som fan. jag får fylla på 2ggr om dan. den läcker inte från nått vad jag har sett iallafall. nån som vet??
kan va värmepaketet kan va toppackningen som är körd kan även va nån dold lite trevlig kylarslang nånstans som man inte tänker på
OM värmepaket va dåligt så lovar jag att det hade märkt ganska fort vill ha lova
Gamm audi 80'n jag hade läckte lite ur värmepaketet och det enda tecknet man fick var att bilen dels drog vatten och att mattan på förarsidan var blöt.
hadde samma fel på min v70 i sommras och det kalaset slutade på styvt 12 lakan för bytet av topp packningen. så mitt tipps är topp packningen. kolla vatten i oljan eller olja i vattnet. om automat kolla vatten i låd oljan o så. det var så det var på min volvo. gick bra o så men fick fylla vatten flera ggr om dan o så vart det bak tryck. det sprutade vatten ur expkärlet fast locket satt på.
med tanke på priset så bytte killen som gjorde jobbet ut en massa. pinn bultarna till toppen, planing olja oljefilter sotningssats låd oljan och tändstift.
inte så roligt men vad ska man göra.. bara att betala o se glad ut.