2405
Sök

Slutsteget lyser svagt grönt

26 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Hej. jag kopplade in mitt slutsteg igår som var nyköpt för att se så att allting funkade. det funkade skitbra.. en stund.. sen slutade basarna att låta och steget lyser lite svagt grönt bara. Steget jag har är ett mutant nw280 och basarna är dubbla mds 12". Någon som vet vad felet kan vara? jag har kollat alla kablar och inget glapp någonstans.

1 489 Inlägg
4 november 2009
Har du ordentlig jod?

• Även den starka måste ta i när han skiter

2 914 Inlägg
4 november 2009
mäta upp voltantalet baki steget med en multimeter sen mätar du mellan stegets plus och på någon jordpunkt i karossen, (inte just där du har satt jordpunkten, (ta lös säkringen vid batteriet före du mekar med ljudet, ha det som en vana, en tappad skruvmejsel på fel plats och det kan få allvarliga konsikvenser). är det ungefär samma volt (mellan 12v och 14v) kolla vilket ohmtal du har kopplat steget till. och vad heter mds12" exakt?? (t.ex. du nämnde mutant nw280) vad har du för grovlek på kablarna?? (nämn i mm2)

26 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Jag har tyvär ingen multimeter. jag ska testa att dra om jorden. basarna är jag osäker på. det står fanatic series på dom. det funkade skitbra en stund. sen när jag körde så la dom av bara.

26 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
kablarna är 6 mm.. typ de tunnaste som finns. kan det ha att göra med de?

1 489 Inlägg
4 november 2009
CalibraNr1 skrev:

Det mesta hänger på kablarna, strömförsörjning!

Hade jag varit dig hade jag bytt till grövre kablar och satt i en lite större säkring. Och tänk på att jorden är viktig. Har du kass jord så spelar det ingen roll om du har kablar för 10k smile

26 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
MarcusL skrev:
CalibraNr1 skrev:

Hade jag varit dig hade jag bytt till grövre kablar och satt i en lite större säkring. Och tänk på att jorden är viktig. Har du kass jord så spelar det ingen roll om du har kablar för 10k smile

Men de konstiga är ju att de funkade en stund. ????

1 489 Inlägg
4 november 2009
CalibraNr1 skrev:
MarcusL skrev:
CalibraNr1 skrev:

Kollat säkringen..?

26 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
MarcusL skrev:
CalibraNr1 skrev:
MarcusL skrev:

Kollat säkringen..?

Jag drog om jorden lite fort så nu funkar den igen. tack för hjälpen:)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
4 november 2009
Ett tips är att införskaffa en multimeter då rå.. Koppla bilstereo utan en bra multimeter gör man inte. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

2 914 Inlägg
4 november 2009
CalibraNr1 skrev:
MarcusL skrev:
CalibraNr1 skrev:

Kollat säkringen..?

Jag drog om jorden lite fort så nu funkar den igen. tack för hjälpen:)

skönt smile vars har du satt jorden nu?
(kass jord kan förstöra stereons signaljord)

2 982 Inlägg
4 november 2009
fick samma pga 12v remote va dåligt. testa sätat remoten på batteriet för test i 10 sek medans den spelar

Sök