3284
Sök

Hur spänner jag fotbromsen på Mercedes w124 500e?

414 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
Hur spänner jag parkeringsbromsen (fotbroms) på Mercedes w124 500e?
Senast redigerat av Powe_R (2 november 2009)

1 043 Inlägg
2 november 2009
Vad menar du med att spänna?

414 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
norpan1 skrev:

Spänna vajern såklart:)

Weber frälst!
223 Inlägg
2 november 2009
Powe_R skrev:
norpan1 skrev:

eehh, är d vajjer på dom där? kan inte tänak mig d? är vell hydralisk som på allt annat?

fan va dum jag är, klart d är hydralisk!

414 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
_Rydberg skrev:
Powe_R skrev:
norpan1 skrev:

eehh, är d vajjer på dom där? kan inte tänak mig d? är vell hydralisk som på allt annat?

Vafan eru skön eller?? Hur fan kan man tro att jag menar färdbromsen?? vad jag vet så kan man inte spänna hydralik??

Vissa bilar har handbroms och vissa har fotbroms. Men du kanske är lite för insnöad på gamla volvosar?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 november 2009
Powe_R skrev:
_Rydberg skrev:
Powe_R skrev:

Vafan eru skön eller?? Hur fan kan man tro att jag menar färdbromsen?? vad jag vet så kan man inte spänna hydralik??

Vissa bilar har handbroms och vissa har fotbroms. Men du kanske är lite för insnöad på gamla volvosar?

Kanske skulle nämnt att det var parkeringsbromsen och inte färdbromsen?!

Jonas

414 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Powe_R skrev:
_Rydberg skrev:

Kanske skulle nämnt att det var parkeringsbromsen och inte färdbromsen?!

Ja visst! ändrat för dem som inte fattar vad jag menar..

Weber frälst!
223 Inlägg
2 november 2009
Powe_R skrev:
_Rydberg skrev:
Powe_R skrev:

jovisst är jag insnöad, tror inte jag suttit i en braj merca förut. Men när du skriver fotbroms skulle t.o.m hitler himself tro du menar färdbromsen. Men är d handbromsen du menar så är det vell som alla andra bilar med handbroms, antingen vid handtaget(lr som i ditt fall pedalen) eller under bilen vid förgreningen?

1 043 Inlägg
2 november 2009
Kommer inte ihåg riktigt men sitter det inte justeringar ute i trummorna?

414 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
_Rydberg skrev:
Powe_R skrev:
_Rydberg skrev:

jovisst är jag insnöad, tror inte jag suttit i en braj merca förut. Men när du skriver fotbroms skulle t.o.m hitler himself tro du menar färdbromsen. Men är d handbromsen du menar så är det vell som alla andra bilar med handbroms, antingen vid handtaget(lr som i ditt fall pedalen) eller under bilen vid förgreningen?

HAHAHAHA braj merca XD

Farsan,jag ska ut och kolla lite närmare på vad man kan se. Vi ville inte bara börja riva i onödan om någon redan visste vart man späner skiten:)

260 Inlägg
3 november 2009
Sitter väl mitt under där viren delar sig till de två vire bak.
Och räcker inte det till, får du justera vid hjulen.
Länge sedan jag hade en sådan med pedal.
http://www.mbsca.com
Senast redigerat av ChristerGustafson (3 november 2009)

Nu en Audi A4 -96

414 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Smedhult skrev:
Du justerar genom bromsskivan. Sitter en spännare med typ ett drev på som du snurrar uppåt eller nedåt för att få handbromsbackarna att dra sej närmare insidan av skivan.

Spänna Wiren är totalt värdelöst. Då justerar du bara hur långt du kan dra/trycka spaken. Och då åker du dit på bes pga för lite rörelsereserv eller att den tar för tidigt.

När du väl lärt dej hur man justerar genom skivan så räcker de att ta bort en hjulbult, så är de bara att justera sen smile

Tack;) Har spänt den nu!

Sök