2599
Sök

Citroen ax 11 renovering

3 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
hej alla smile jag har alltid varit intresserat av bilar och har alltid varit sugen på att renovera motorer därför köpte jag en citroen ax 11 som en nybörjarbil. Nu har jag köpt massa med verktyg för verkstan bla motorlyft. Nu vill jag verkligen börja renovera motorn. Vad tycker ni att att jag ska tänka på när jag ska börja med det? Och en sak alltid har jag tänkt på hur många typer av olja eller vätska finns det i en bil ? jag vet att det finns motoroljan,växellådsoljan,kylavätska och jag vet att det finns servostyrnings oljan oxå men servostyrning har jag inte tyvärr big_smile

MVH // hussi
Senast redigerat av msrdinlihuseyin (5 november 2009)

NissanMotorsport
4 november 2009
ang hur du ska börja vet ja inte riktigt, är inte alls inne på citroen.. men de finns olja i bakaxeln, och bromsvätska smile

Darth Vader
1 644 Inlägg
4 november 2009
Du har ju ett hydrauloljesystem för bakvagnen, lär dig det så har du kommit en bra bit wink

Braaaaap?

4 767 Inlägg
4 november 2009

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

2 024 Inlägg
4 november 2009
Köp en verstadshanbok, typ Haynes, där står allt du behöver veta.

DoWahDiddy skrev:
Du har ju ett hydrauloljesystem för bakvagnen, lär dig det så har du kommit en bra bit wink

Hydrauloljesystem för bakvagnen? Nu är du ute och cyklar va?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

3 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
tackar smile

Sök