2908
Sök

Får man betalt för att skrota bilen?

400 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
Hej jag undrar om man kan få betalt för att skrotta min volvo 360,
jag vet att det låter som en dum idé men a.

eller hur mycket kan jag få för bilen om jag skulle sälja den?

Zerox

2 337 Inlägg
5 november 2009
Nej, skrotningspremien är borttagen sen ett par år tillbaka.

400 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
okej jag får se om jag skrotar bilen eller om jag har den kvar?

Sarge skrev:
Nej, skrotningspremien är borttagen sen ett par år tillbaka.

Zerox

4 637 Inlägg
5 november 2009
Jag satte ut min Sierra (En bilmodell från Ford fri från kvalitet och krocksäkerhet) på Blocket och fick 3 000. Motor, kaross, allt var slut. Många hörde av sig och en snubbe med akut bilbehov köpte den. Vet fler exempel så sätt ut den på Blocket!
Senast redigerat av EmilHammarlund (5 november 2009)

400 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
EmilHammarlund skrev:
Jag satte ut min Sierra (En bilmodell från Ford fri från kvalitet och krocksäkerhet) på Blocket och fick 3 000. Motor, kaross, allt var slut. Många hörde av sig och en snubbe med akut bilbehov köpte den. Vet fler exempel så sätt ut den på Blocket!

fast det roliga med de här är att bilen e fräch motorn och kaross har presis gått 14000 mil

Zerox

4 637 Inlägg
5 november 2009
Zerox1 skrev:
EmilHammarlund skrev:

fast det roliga med de här är att bilen e fräch motorn och kaross har presis gått 14000 mil

Då är den nog lättsåld.

Gött mos
1 096 Inlägg
5 november 2009
Zerox1 skrev:

är det en tre dörras GLT så hör av dig! wink

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

1 436 Inlägg
5 november 2009
Vissa skrotar ger fortfarande lite pengar för bilen, bland annat Skrotfrag i Norrköping som ger några hundra för plåten och några hundra till för panten på katten.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

400 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
Nitrometanskada skrev:
Zerox1 skrev:

är det en tre dörras GLT så hör av dig! wink

det är bara en vanlig 360 gl med b200 motor

Zerox

1 534 Inlägg
5 november 2009
Jag skrotade min volvo 740 88b (kat) i somras på skrotfrag i norrköping och jag fick 900kr för den utan skärmar, huv, lmm, inredning och hjul
Sedan så sålde jag lmm för 300kr, 800kr för inredningen
och 500kr för hjulen
Så jag tjänade lite på det wink

Iaf de jag ville säga var att skrotningspremien är inte borttagen men man får mer för bilar med katalysator + att priserna är olika på olika skrotar

Du får nog som sagt mer om du säljer den

Gréve
497 Inlägg
5 november 2009
kollat på bilder på din sida och om det är den vita så är de en riktigt bra vinterbil om du gillar att sladda å ha roligt..... sålänge du kan växla annars sticker snart lådan tongue

men annars ut med den på nån annons-sida verkar ju fräsch så den bör vara lättsåld om det inte är något kron-fel på den som du inte vill tala om

400 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
The_Rebel skrev:
kollat på bilder på din sida och om det är den vita så är de en riktigt bra vinterbil om du gillar att sladda å ha roligt..... sålänge du kan växla annars sticker snart lådan tongue

men annars ut med den på nån annons-sida verkar ju fräsch så den bör vara lättsåld om det inte är något kron-fel på den som du inte vill tala om

ne de e inget fel på den den spinner ju på tvåan om man åker rakt fram och fjongar koplingen lite. är den inte så lätt att sladda med på blöt asfalt men bara i rondelerna konstigt nog men den e ju lätt som fan i baken så när jag svänger vänster och gasar på som fan så spinner den på vänster bakhjul och lika dant när jag svänger höger fast du spinner det på höger sida alltså inte så lätt att få ställ med på bara vanliga vägen men i rondeler går det fin fint. längtar till snön blir ju mkt lättare och roligare då wink mercan jag hade funka fint att dra på ställ med iallafal i rondeler.  winkwink

Zerox

Gréve
497 Inlägg
5 november 2009
Zerox1 skrev:
The_Rebel skrev:

ne de e inget fel på den den spinner ju på tvåan om man åker rakt fram och fjongar koplingen lite. är den inte så lätt att sladda med på blöt asfalt men bara i rondelerna konstigt nog men den e ju lätt som fan i baken så när jag svänger vänster och gasar på som fan så spinner den på vänster bakhjul och lika dant när jag svänger höger fast du spinner det på höger sida alltså inte så lätt att få ställ med på bara vanliga vägen men i rondeler går det fin fint. längtar till snön blir ju mkt lättare och roligare då wink mercan jag hade funka fint att dra på ställ med iallafal i rondeler.  winkwink

hehe ok.. då är bakaxeln för frisk för de ska ju diffa när man sladdar rondeller ju big_smile

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
6 november 2009
Vad ska du ha för bilen? Skicka ett PM om du vill sälja den!

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Sök