Danne_gg skrev:
Rquired skrev:
Danne_gg skrev:
Nu kan jag inte låta bli o anmärka lite på ord här;)
Jag har kört en del bilar med elektronisk 4wd visst är det svårare att sladda osv men visst fan brukar det gå bra med lite vilja:) Och som sagt är ifalll man ska igång på halt man måste låta elektroniken komma igång(när man kopplar ur esp tar man bort vissa av dessa antispinn funktioner vilket även gäller Audi quattro *torsen*)
MEN A3 har Haldex resten av audis bilar förutom R8 tror jag det var har torsen. när jag har dragit igång min A4 med torsen på grus osv så är det alltid 4st exakt lika spår iaf i starten sen vet jag inte hur den fördelar kraften men det är alltid 20% på antingen fram eller bakaxel om jag inte missminner mig...
Dvs en torsen quattro är enligt mig iaf mer lättsladdad än Haldex quattro(har ej kört senaste haldex och ej kört med "chip"!)
Vet inte riktigt vad du anmärker på, men oavsett om den släpper på alla eller ej och hur många % den driver så uppträder Quattrobilarna lite som om de vore framhjulsdrivna. Det var i enkla drag det jag skrev
Att iaf jag upplever torsendiffen som stabilare då den skickar mindre mellan hjul o skit utan alltid driver överallt liksom... Och nu har jag inte fått leka ordentligt på snö med A4an men det är ju SJUKT lätt att åka brett med den på grus o liknande iaf...
Jaha ja, nu tror jag det gick hela vägen hem.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.