3745
Sök

Nissan Micra -90a - Bränner katalysatorn

13 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Tja,
nu äre så att farsans Nissan micra års 90 bränner katalysatorer hela tiden vi har bytt katalysator 4 gånger nu, men den bränner dom hela tiden, så undrar vad det kan vara för problem, kan ju vara att flottören har hängt sig men har faktiskt annars ingen aning, Tack för hjälpen smileroll

4 682 Inlägg
9 november 2009
om flottören skulle ha hängt sig så tycker man ju att den skulle pissa ut bränsle ur dräneringslangen så det tror jag inte e felet.
dom där har ju elektronisk styrd förgasare så det kan ju vara lambda sonden som e trasig. kanske går att läsa ut felkoder på dom där t.o.m och kontrollera?

Volvoskadad
127 Inlägg
10 november 2009
Om bilen bränner katalysatorer är det ett bra tecken på att motorn får för mycket bränsle. Så jag skulle kollat upp lambdan

I'm living the life I was born to live

13 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
Boggieman skrev:
Om bilen bränner katalysatorer är det ett bra tecken på att motorn får för mycket bränsle. Så jag skulle kollat upp lambdan

det lustiga är att lambdasonden är bytt, så vet inte vad felet kan vara då hmm

Mr s13 of Sweden
180 Inlägg
11 november 2009
Sitter en plomberad co skruv bakom en liten alu plutt på förgasaren borra ur den och justera in den med en co mätare tada ;-)

Lite för mkt är precis lagom.

13 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Berna skrev:
Sitter en plomberad co skruv bakom en liten alu plutt på förgasaren borra ur den och justera in den med en co mätare tada ;-)

tackar blir o kolla upp det där smile

6 638 Inlägg
13 november 2009
Du kör väl inte med blyersättning..?

De/Dem

Sök