3506
Sök

Läckande kylare...

mulle mek
679 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
på bmw:n läcker det från kylaren och det är ett litet litet hål skulle jag tro då det inte läcker mycket och jag fick ett tipps att använda ingefära lr kanel för att det tätar små hål .

min fråga är då hur mycket ska man hälla i kylaren  och håller det bra ?

det är en nödlösning tills jag fått tag på en annan kylare .

kylar cement o sånt  tänker jag inte hellaa i då det bara är nackdelar med det..

Gasar tills det Rasar !!!

4 682 Inlägg
11 november 2009
häll inte nån sån skit i motorn, kanelen kan lämna en massa "gegga" efter sig i kylarslangar,vattenpumpen och vattenkanaler.
fixa kylaren med lödtenn istället.

mulle mek
679 Inlägg
11 november 2009
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
häll inte nån sån skit i motorn, kanelen kan lämna en massa "gegga" efter sig i kylarslangar,vattenpumpen och vattenkanaler.
fixa kylaren med lödtenn istället.

tänkte faktiskt ta ingefära ist tongue  en snubbe sa att dom alltid gjorde så förr i tiden och att det höll bra länge .

260 Inlägg
12 november 2009
Vet inte hur ingefära fungerar i nyare bilar, men i gamla bilar fungerade det bra.

Nu en Audi A4 -96

Cupra_
12 november 2009
Om du absolut måste använda bilen innan du fått tag på en ny kylare/fått den redigt lagad så fyll bara glykol och vatten. JAG skulle inte hälla något annat än glykol och vatten i kylaren, men det är jag det.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
12 november 2009
är det panik så i med kanel det håller ett kortare tag och fixa kylaren då tiden finns... håll koll dock...

så kommer din bil lukta jul och det är ju trevligt nu när snön kommit tongue
Senast redigerat av azid (12 november 2009)

2slow

Gréve
497 Inlägg
12 november 2009
ägg funkar de å!

54 Inlägg
13 november 2009
Beror ju lite på vars de läker, annars skulle jag försöka laga de utifrån sett genom lödning eller nått annat att smeta dit eller så bara så de håller så pass tills du kan ordna en kylare som är hel smile

Be Quick Or Be Dead

mulle mek
679 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Rerra skrev:
Beror ju lite på vars de läker, annars skulle jag försöka laga de utifrån sett genom lödning eller nått annat att smeta dit eller så bara så de håller så pass tills du kan ordna en kylare som är hel smile

jag plocka ner kylaren idag och såg att man kunde plocka  på kärlet det sitter på sidan av kylaren.
så såg jag att det satt en packning där imellan och det va ljust där det släppte ut kylarvätska.. så jag kände på packningen och den va ganska torr på flera ställen så tog tätningsmassa ist för packningen ska se om det håller  roll

54 Inlägg
14 november 2009
r3zz1 skrev:
Rerra skrev:

jag plocka ner kylaren idag och såg att man kunde plocka  på kärlet det sitter på sidan av kylaren.
så såg jag att det satt en packning där imellan och det va ljust där det släppte ut kylarvätska.. så jag kände på packningen och den va ganska torr på flera ställen så tog tätningsmassa ist för packningen ska se om det håller  roll

Testa går ju alltid! annars funkar ju alltid tejp för sånt!tongue

Be Quick Or Be Dead

77 Inlägg
14 november 2009
r3zz1 skrev:
på bmw:n läcker det från kylaren och det är ett litet litet hål skulle jag tro då det inte läcker mycket och jag fick ett tipps att använda ingefära lr kanel för att det tätar små hål .

kylar cement o sånt  tänker jag inte hellaa i då det bara är nackdelar med det..

kylartätning på okq8 eller så kläcker du två ägg...
sen finns ju lösningen att köpa nytt kyl också, låter rätt vettigt.

mulle mek
679 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
jerry885 skrev:
r3zz1 skrev:

kylartätning på okq8 eller så kläcker du två ägg...
sen finns ju lösningen att köpa nytt kyl också, låter rätt vettigt.

har hittat felet nu . det är packningen mellan kärlet och kylaren den va ganska torr och hård så jag  tog bort den och använde tätningsmassa ist och det håller  bra  än sålänge tongue

Sök