2620
Sök

Vågar jag beställa dämp från usa?

372 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
Har hittat en dämpmatta som heter Fatmat som finns i USA och på ebay.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/100-FatM … ccessories
Pris: 129.99$ + 123$ = 1850sek

Mattan är lite tunnare än dynamate, m1 och liknande som finns i sverige, dock så får man 9kvm
Priser jag hittat i sverige är ca 1900 för 4kvm.

Dock funderar jag lite på hur mycket moms och tull blir i sverige, Samt extraavgiften posten tar ut när dom tar över frakten. Sist blev det 100krextra frakt+moms+tull för en vara som vägde 1.5Kg och denna lär ju väga mer så undrar om någon har koll. Ska jag satsa på m1 istället?
Mekonomens asfalt vill jag inte se igen då det blev ett gympass varje gång jag skulle öppna och stänga dörrarna i förra bilen.
Senast redigerat av Martinfyhr (16 november 2009)

1 400 Inlägg
16 november 2009
Vikten blir 15 kg + embalage. Så räkna med ca 1000:- extra.
Inte lönsamt

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Gladen Audio
2 388 Inlägg
16 november 2009
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=173
Vet ej va kr/m2 blir på dessa men dem är bra iaf.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
16 november 2009
Frippe_L skrev:
http://www.blekingebilradio.se/ShowProduct.aspx?prodid=11998&cat=173

Bara att räkna det blir 550:- för 1,6m2

Det borde vara betydligt billigare en att handla från USA för du måste räkna med moms och tull ca 30% till på priset.

Shoppa hos Jimmy!!!

MVH//Björn

138 Inlägg
16 november 2009
Martinfyhr skrev:
Har hittat en dämpmatta som heter Fatmat som finns i USA och på ebay.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/100-FatM … ccessories
Pris: 129.99$ + 123$ = 1850sek

Mattan är lite tunnare än dynamate, m1 och liknande som finns i sverige, dock så får man 9kvm
Priser jag hittat i sverige är ca 1900 för 4kvm.

Dock funderar jag lite på hur mycket moms och tull blir i sverige, Samt extraavgiften posten tar ut när dom tar över frakten. Sist blev det 100krextra frakt+moms+tull för en vara som vägde 1.5Kg och denna lär ju väga mer så undrar om någon har koll. Ska jag satsa på m1 istället?
Mekonomens asfalt vill jag inte se igen då det blev ett gympass varje gång jag skulle öppna och stänga dörrarna i förra bilen.

Mattan är 2mm tjock precis som M1 och dynamat ex. big_smile

Scanspeak|N-core|Pioneer|Genesis
Projekt tråden

1 400 Inlägg
16 november 2009
dbakuten skrev:
Frippe_L skrev:
http://www.blekingebilradio.se/ShowProduct.aspx?prodid=11998&cat=173

Bara att räkna det blir 550:- för 1,6m2

Det borde vara betydligt billigare en att handla från USA för du måste räkna med moms och tull ca 30% till på priset.

Shoppa hos Jimmy!!!

MVH//Björn

+ Att du sponsrar svensk bilstereo så att vi kan ha kvar våra butiker i sverige.
Utan dom så skulle det inte finnas någon som sponsrade alla tävlingar osv...
Du kan tänka dig själv vad som skulle hända om alla importerade själva mad

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

372 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
Valde bort fatmat för det känndes osäkert. Satt och jämförde M1 mattan med blekinges butylmatta som hade 19kvar i lagersaldo, sen så sjönk lagersaldot till 4 på en sekund så beställde de 4sista antagligen.

Så fick det bli. Tänkte att det ska räcka till framdörrarna, ytterplåt innerplåt & dörrsida. Bakdörrarna tänkte jag ej ha något i då dom ej har några högtalare i sig.

Det handlar om en Bmw 5serie e39.
i hatthyllan, under baksätet tänkte jag klistra dit lite vanlig bitumenmatta. och om det blir något över av butylen.

Viktiga är att jag får lite bättre klipp i framsystemet smile

372 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
Och om alla importerade själva så skulle väll antagligen butiker sänka priserna så att folk skulle sluta importera smile allting är ju en balans och konkurrens. Nu fick du som du ville iaf. Nästa steg blir att hitta dörrsidor till bilen. Sen har jag alla ingredienser till kakan! :-D

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
16 november 2009
Martinfyhr skrev:
Och om alla importerade själva så skulle väll antagligen butiker sänka priserna så att folk skulle sluta importera smile allting är ju en balans och konkurrens. Nu fick du som du ville iaf. Nästa steg blir att hitta dörrsidor till bilen. Sen har jag alla ingredienser till kakan! :-D

Vad får man/betala för de ca 40-50% som är dyrare här jämfört mot USA?????

-Frakten från fabriken
-Svenska lager (lev på 2-3 dagar)
-Svensk support
-Svensk Garanti
-Svensk Bytesrätt/öppet köp
-Miljöskatt
-5% Tull
-25% moms

De ihop gör så att det blir ca 40-50% dyrare.

Inte att vi stackars ÅF i Sverige tjäna en massa pengar utan att vi har valt att försöka överleva på att sälja Bilstereo och vill bo kvar i detta fantastiska land!!!!!!

MVH//Björn

372 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
Haha Visste att någon skulle ha en invändning. Håller med när det gäller högtalare, slutsteg och sånt som ej tillverkas i sverige.

Inte för att jag har stenkoll, vill bråka om rätt eller fel men det mesta importeras väll till sverige och en butylmatta måste väll kunna tillverkas i sverige också, och då bör ju priset kunna sjunka rejält.
Senast redigerat av Martinfyhr (16 november 2009)

2 914 Inlägg
16 november 2009
Martinfyhr skrev:
Haha Visste att någon skulle ha en invändning. Håller med när det gäller högtalare, slutsteg och sånt som ej tillverkas i sverige.

Inte för att jag har stenkoll, vill bråka om rätt eller fel men det mesta importeras väll till sverige och en butylmatta måste väll kunna tillverkas i sverige också, och då bör ju priset kunna sjunka rejält.

det skulle bli djuriskt mycket billigare att tillverka i kina och dom utvecklingsländerna än att producera i sverige (vi får bra mycket mera i lön än dom i kina för samma jobb. dock är allt så mycket billigare där också så dom överlever, dock är det inget lyxliv där nere

dbakuten skrev:
Vad får man/betala för de ca 40-50% som är dyrare här jämfört mot USA?????

-Frakten från fabriken
-Svenska lager (lev på 2-3 dagar)
-Svensk support
-Svensk Garanti
-Svensk Bytesrätt/öppet köp
-Miljöskatt
-5% Tull
-25% moms

De ihop gör så att det blir ca 40-50% dyrare.

Inte att vi stackars ÅF i Sverige tjäna en massa pengar utan att vi har valt att försöka överleva på att sälja Bilstereo och vill bo kvar i detta fantastiska land!!!!!!

MVH//Björn

ja ni tar ju inte överpriser bara för att "jävlas"!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
16 november 2009
Om du behöver mer matta så brukar Better Bass mattan från B2 Audio ha bra kr/m^2.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

372 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
säljs den i sverige extrakim ?

Gladen Audio
2 388 Inlägg
16 november 2009
Martinfyhr skrev:
säljs den i sverige extrakim ?

http://www.soundtec.se/index.php?page=s … ;Itemid=53

Soundtec säljer den i sverige.