2893
Sök

Bil köpt på kredit , men kan någon annan stå för deN?

222 Inlägg
21 november 2009
#21
Memme skrev:
Om man köper en bil på kredit på en bilfirma, kan man sätta försäkringen på någon annan då?
Om du köper bilen på kredit kan du alltid ha försäkringen på din släkt lr nån i familjen.

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se

8 876 Inlägg
21 november 2009
#22
TripleC skrev:
Memme skrev:
Om man köper en bil på kredit på en bilfirma, kan man sätta försäkringen på någon annan då?
Om du köper bilen på kredit kan du alltid ha försäkringen på din släkt lr nån i familjen.
Stämmer inte alls, trådskaparen fick svar redan förra året på sin fråga.

Fotograf på tierpidag.se

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
#23
Stämmer som Hamiltion säger! Men dock om du står som ägare, kan man ha dubbel försäkring :S.. Vilket jag hade, å jag tog bort fel försäkring (min) å försäkringen stog på mamma? :S... fast efter en månad kolla jag upp å ändra tbx ;P

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Egenföretagare
999 Inlägg
21 november 2009
#24
Habbibti skrev:
hahaha...vilken tur för honom då som bara jobbar för svarta pengar...där finns inget att hämta....
En samhälles parasit mao...
Om inte annat kommer han ångra sig när han är gammal och knappt får nån pension.


1 581 Inlägg
21 november 2009
#25
Förstår inte varför folk ska skenförsäkra!? Köp en billigare bil!

1 067 Inlägg
21 november 2009
#26
Billån sätter ofta en kreditspärr i bilreg..    GÅr inte att byta ägare på bilen innan kreditspärren är lyft..

Att man kan göra saker  utan att folk skickar brev och gormar är inte densamma som att det är korrekt..

Smäller du bilen som du betalar av och står på din mor så skulle jag bli förvånad om de ersätter den.. 

Finns massor med exempel på sådant på alla svenska bilforum..

Och säljer man en bil med lån och inte betalar igen pengarna till banken så kan det sluta med jail house rock ..



Sök