efter att jag tvättat bilen uppenbanade sig felet snabbt. i låga hastigheter skakar det i bilen även ratten när man släpper gasen. men i högre hastigheter skakar det även om man gasar. det slutar skaka om man bromsar.
Jag har nästan samma problem.. har ingen anning om vad det är
Undra vad felet kan va:/ Hur började ditt ? ochså efter biltvätt?
Alltså jag har ingen anning om hur det kan ha kommit igång, bara märker det som högst när jag kör vid 45-50km/h som mest.. vibrerar i takt med musiken XD haha Men vid snabbare farter så vibrerar det i ratten också.. sånna problem för dig? för jag bytte också fälgarna till vinterdäck och problemet kvarstår..
Pappa hade något sånnt fel på vår 850. Var drivaxel/drivknut.
Jag har för mig jag kan ha det felet men vill inte titta under XD haha
Nae förstår det, inte billigt och byta till nyadelar på verkstad heller Men då knarrade det även lite på fulltrattutslag med.
aha, men det problemet har inte jag iaf.. får väl felsöka mer intensivare Får även kolla min skivbromsar också med en sån grej om dom är skeva eller inte..
Går ju på fordonsprogrammet 3dje året så har tillgång till allt sånt i skolan
Jag har för mig jag kan ha det felet men vill inte titta under XD haha
Nae förstår det, inte billigt och byta till nyadelar på verkstad heller Men då knarrade det även lite på fulltrattutslag med.
aha, men det problemet har inte jag iaf.. får väl felsöka mer intensivare Får även kolla min skivbromsar också med en sån grej om dom är skeva eller inte..
Går ju på fordonsprogrammet 3dje året så har tillgång till allt sånt i skolan
Gött, funderade på fordon jag med. Men bara kassa klasser ingen kan något så. Ja går ju att svarva bromsarna. Eller kör ni för hårt så vikterna flyger ?
efter att jag tvättat bilen uppenbanade sig felet snabbt. i låga hastigheter skakar det i bilen även ratten när man släpper gasen. men i högre hastigheter skakar det även om man gasar. det slutar skaka om man bromsar.
Förslag vad felet är ?
Länkarms bussningar, bromsskivorna, hjullager,, dåliga däck/ balansering av dito/ kordbrott?..