3284
Sök

Bmw e36 coupe, baslåda som ger bra ljud i bilen?

10 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
Hej garaget

Håller på att pimpa min stolthet, min bmw 325 e36 coupe
Funderar på o slänga i en baslåda, har tittat mestadels på bandpass och dra rör upp genom hatthyllan

Någon som vet var man kan få tag i något sådant färdigt?
andra tips?big_smilebig_smile

stahre
23 november 2009
finns nog inga baslådor som är färdigbyggda med portar som passa att spela upp i en hatthylla på en 325a. Blir till att modda en egen låda;)

200 Inlägg
23 november 2009
Gaaaah vrf skriver folk 325 alltid på annonser o skit :S man har ju inte en blekaste vilken modell det är då ( ja jag vet att TS skrev det  men sen....) 325 har ju funnits i 30 år

"Unloaded"
1 557 Inlägg
23 november 2009
Skaffa baksäte med skidlucka, ett hett tips smile

"When innovation meets passion!"

10 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
Mechanimal skrev:
Skaffa baksäte med skidlucka, ett hett tips smile

De finns väl bara i sedan:P?

372 Inlägg
26 november 2009
Jag har en bandpaslåda som är byggd för bmw e36 coupe om det kan vara intressant. uträknad för 2st rockford p3or som jag också har tongue Sen för att fåtill framsystemet så är mitt tips att använda orginalhålen i sparklådorna. Ta bort gummilådan som sitter där orginal och försöka täta utrymmet bakom med pl400 så gott det bara går. Sen sätter du dit nya högtalare än orginal, och sätter silikon för att få det helt tätt mellan högtalare och plåt för att sedan driva det med ett slutsteg.
Diskanterna hade jag placerade längst fram i bilrutan för att lyfta ljudet.

plus:
enkelt
fungerar
syns inte

minus:
Jag var mycket nöjd men det går ju att göra bättre, dock är jag tveksam att det går utan att bygga om dörrar eller instrumentbräda.

10 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Martinfyhr skrev:
Jag har en bandpaslåda som är byggd för bmw e36 coupe om det kan vara intressant. uträknad för 2st rockford p3or som jag också har tongue Sen för att fåtill framsystemet så är mitt tips att använda orginalhålen i sparklådorna. Ta bort gummilådan som sitter där orginal och försöka täta utrymmet bakom med pl400 så gott det bara går. Sen sätter du dit nya högtalare än orginal, och sätter silikon för att få det helt tätt mellan högtalare och plåt för att sedan driva det med ett slutsteg.
Diskanterna hade jag placerade längst fram i bilrutan för att lyfta ljudet.

plus:
enkelt
fungerar
syns inte

minus:
Jag var mycket nöjd men det går ju att göra bättre, dock är jag tveksam att det går utan att bygga om dörrar eller instrumentbräda.

Låter väldigt intressant:P har du någon ritning eller nåt?

förstod inte riktigt va du menade me framsystemet bara:P

Sök