jag tänkte byta tänstift,olja ,olja filter men har ingen aning om vart stiften sitte,är det nåt speciell nyckel till stift ? och olja filtret tror jag sitter ungefär under insug. har jag rätt ? tackar för svar mvh
Har man inte den kunskapen om vart dessa delar sitter bör man nog inte försöka byta dessa själv. Även om det är tämligen enkelt finns det vissa saker att tänka på och fällor man kan trampa i. Låt en verkstad byta delarna åt dig istället
tack för tipsen jonte ,,men jag vill serva den själv,,behöver bara veta vart stiften sitter utan att bara skruva här o där ,,, har sevad hundra tals bilar ,,,(vill bara vara försiktig med min pärla) mvh
Hej, det är lite befogat att fråga om nyckel, M3 E30 har 18mm som måste vara extremt tunnväggig... Har du en 8:a eller 6:a?? På sexorna sitter de under locket mitt emellan kammarna åttan vet jag inte...
tack bumpe för hjälpen,ni andra kan slänga sig i väggen,kan ni inte bara hjälpa istället för spela allan ballan,om ni inte har förståt,, det är första gången jag äger en m5 a,det är väll inte lika enkelt o serva en m5 a, som en golf,
Är ju inte säker på att m5 har samma men det kan vara lite speciellt på M motorerna... Men rent tekniskt så är det ju samma sak... Stiften ska ju dras lika hårt som vanligt...