3615
Sök

Ska köpa mig ett hemmabiosystem för 3000-4000:- men vilket ska jag välja?

1 582 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Får ta och kolla upp min laptop om det finns andra alternativ smile

Rquired skrev:
Det finns bärbara med andra utgångar förstås, jag sitter på en med 3*3.5" tex smile

(Funkar utmärkt tillsammans med Z-5500)

pnorberg
18 augusti 2009
von_blad skrev:
Ställ frågan på minhembio.com, där finns mkt kunnigt folk smile

Jag hade nog satsat på 2 Dynavoice Challenger M-65 golvhögtalare tillsammans med en surroundförstärkare för runt 2-2.5k. Sedan kan du köpa till sub, center och surroundhögtalare senare när du har pengar. En dvd lär du väl fixa på något sätt om du inte redan har en?

Dynavoice Challenger M-65 är fruktansvärt prisvärda. Har dem själv och även en kompis har dem. Ta gärna en kik på Fynda.se och kika på dem.

Håller inte riktigt med dig. Challenger M-65 tycker jag är helt ok högtalare, inte något super tryck i basen, inte någon super klart ljud. Bytte själv ut mina Challenger M-65 till Infinity Primus 250, inte någon superbas i dessa heller men klarheten i ljudet var definitivt mycket bättre!
Sen bytte jag ut dem till Audio Pro Black Diamond v2 och rekommenderar dessa starkt! Dock så kostar det lika mycket som trådskaparens budget.

Om jag hade varit i TS sits hade jag köpt en beg. 5.1 reciever och börjat med ev. då Challenger M-65 högtalare. Är inte alls förtjust i mindre system för några tusenlappar, de låter alltid burkigt och plastigt. Däremot hade jag gärna lagt vantarna på lite dyrare 5.1 system med bara satelliter. Där är det skillnad.
4000 kr kan man få hyfsade grejer begagnat.

461 Inlägg
18 augusti 2009
pnorberg skrev:
von_blad skrev:
Ställ frågan på minhembio.com, där finns mkt kunnigt folk smile

Jag hade nog satsat på 2 Dynavoice Challenger M-65 golvhögtalare tillsammans med en surroundförstärkare för runt 2-2.5k. Sedan kan du köpa till sub, center och surroundhögtalare senare när du har pengar. En dvd lär du väl fixa på något sätt om du inte redan har en?

Dynavoice Challenger M-65 är fruktansvärt prisvärda. Har dem själv och även en kompis har dem. Ta gärna en kik på Fynda.se och kika på dem.

Håller inte riktigt med dig. Challenger M-65 tycker jag är helt ok högtalare, inte något super tryck i basen, inte någon super klart ljud. Bytte själv ut mina Challenger M-65 till Infinity Primus 250, inte någon superbas i dessa heller men klarheten i ljudet var definitivt mycket bättre!
Sen bytte jag ut dem till Audio Pro Black Diamond v2 och rekommenderar dessa starkt! Dock så kostar det lika mycket som trådskaparens budget.

Om jag hade varit i TS sits hade jag köpt en beg. 5.1 reciever och börjat med ev. då Challenger M-65 högtalare. Är inte alls förtjust i mindre system för några tusenlappar, de låter alltid burkigt och plastigt. Däremot hade jag gärna lagt vantarna på lite dyrare 5.1 system med bara satelliter. Där är det skillnad.
4000 kr kan man få hyfsade grejer begagnat.

Jag håller med dig, men för 1,8k (nästan gratis) tycker jag dem är prisvärda.

Hade Dynavoice Definition innan, och de tyckte jag spelade klart och fint, men de hade ju inget tryck i basen. Har tänkt att byta ut M-65orna, men orkar inte vela med det förrän jag flyttar hemifrån.

BMW - Better Make Way

4 586 Inlägg
29 november 2009
beställde nyss ifrån http://www.fynda.se/ mycket fina paket där

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 november 2009
Oj, trådlyft! Hade varit intressant att höra hur det gick för TS? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 582 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
Blev inge hemmabiosystem utan köpte mig endast data högtalare, visserligen grymt bra ljud i dom. Det blev "Logitech Z-2300" men kommer senare köpa mig "Logitech Z-5500" till tv:n cool

Rquired skrev:
Oj, trådlyft! Hade varit intressant att höra hur det gick för TS? smile

Sök