3493
Sök

Ska köpa 740 16v nu i veckan! vad ska jag kolla noga på?

15 Inlägg
5 december 2009
Volvo740an skrev:
Destruction skrev:
Snitch skrev:

Troligtvis Saab...

740.

Tråkigare bil för man leta efter.

Du kör alltså Saab wink

Vad ska man säga, den Svenska avundsjukan när den är som bäst lol lol

Haha:D

Nej kör faktiskt en röd Volvo 740 GL från 88.

Fick den efter min franska skönhet såldes.

1 339 Inlägg
5 december 2009
Destruction skrev:
Volvo740an skrev:
Destruction skrev:
740.

Tråkigare bil för man leta efter.

Du kör alltså Saab wink

Vad ska man säga, den Svenska avundsjukan när den är som bäst lol lol

Haha:D

Nej kör faktiskt en röd Volvo 740 GL från 88.

Fick den efter min franska skönhet såldes.

Köp dig tillbaka en "Fransk skönhet" då wink . Men låt andra bilda sig en egen uppfattning. Vill du argumentera emot får du givetvis det men det är inte ens det tråden handlade om.

Att skriva "Köp inte Volvo, bästa tipset" är ju ganska barnsligt
Senast redigerat av Volvo740an (5 december 2009)

15 Inlägg
7 december 2009
Nej det tycker jag inte. Enligt MIG är bilen i fråga otroligt tråkig därför tipsa jag TS om inte köpa Volvo.

1 339 Inlägg
7 december 2009
Destruction skrev:
Nej det tycker jag inte. Enligt MIG är bilen i fråga otroligt tråkig därför tipsa jag TS om inte köpa Volvo.

Detta va ingen tråd där ts frågade om vad han skulle köpa. Utan vad han skulle titta på (eventella fel). Alltså har han troligen bestämt sig för vad han vill ha. Du har inte ens den bilen han ska köpa?

Smålänning
7 883 Inlägg
7 december 2009
Subw000fer--92 skrev:
Köp en 740/760 TIC... Det är roliga bilar, speciellt på vintern smile

Ja turbo i all ära, men tvivlar på att den slår sextonvipparen i skojfaktor på vintern smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

19 Inlägg
7 december 2009
Rost rost och mera rost.

Kollan under batteriet samt under luftburken, där har det garanterat rostat.

Infästningen till casterstagen brukar rosta.

Rambalkarna, golvet under pedalerna och på passagerarsidan, innerskärmarna bak, trösklar.

Reservhjulsbaljan rostar oftast med.

Sen det vanliga, plus lite extra koll på motorn hur den är servad osv.

15 Inlägg
8 december 2009
Volvo740an skrev:
Destruction skrev:

Detta va ingen tråd där ts frågade om vad han skulle köpa. Utan vad han skulle titta på (eventella fel). Alltså har han troligen bestämt sig för vad han vill ha. Du har inte ens den bilen han ska köpa?

Nej men har kört 16 ventilarn och det är som att jämföra Jönsson bröderna, nästan identiskt lika dåliga..... och fula.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
8 december 2009
Destruction skrev:
Volvo740an skrev:
Destruction skrev:

Nej men har kört 16 ventilarn och det är som att jämföra Jönsson bröderna, nästan identiskt lika dåliga..... och fula.

Haha, skämtar du eller?! Har du inget vettigt att tillföra i tråden så ge fan i att skriva!

Jonas

1 339 Inlägg
8 december 2009
Destruction skrev:
Volvo740an skrev:
Destruction skrev:

Och du jämför med din fd Peugeot 205? En liten mattröd, ful  Fransk skitbil? roll

Upprepar ännu en gång. Detta va ingen tråd där ts frågade om vad han skulle köpa. Utan vad han skulle titta på (eventella fel). Alltså har han troligen bestämt sig för vad han vill ha.
Senast redigerat av Volvo740an (8 december 2009)

Sök