4411
Sök

vad säger lagen om dekal på framrutan?

36 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
hur långt ner får den vara har hört nåt om 13 cm stämmer det? kan man få böter om man har som tex jag?

MVH
joppoe

31 Inlägg
8 september 2006
hmm, en dekal stör väl lika mycket som en spricka i rutan eller?
Jag har iallafall hört att man kan få böter för att man har spricka i rutan eller så varnar dom en bara. Men ja man får ha dekaler inte så mycke så att du inte ser o blir tvungen o dra ner rutan o stick ut huvet o se vägen =p haha de tycket ja va kul

bullsmugglare
190 Inlägg
8 september 2006
du får täcka framrutan med dekaler sålänge den inte tar upp mer än ett visst antal % av rutan... men jag kommer fan inte ihåg hur många % det är smile

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

LillNaisarn
8 september 2006
har dekal i framrutan och dom har inte sagt ngt, har både en som ska sitta på streamer och en vid den vänstra A-stolpen nere i hörnet, och inte ett ord har dom sagt om det iaf,

1 854 Inlägg
8 september 2006
Jag har en på framrutan och ingen har sagt nått..

Du ska kunna ha ett a4 papper mellan ratten och dekalen, det säger dom på vv

Men vet inte hur det funkar egentligen då många bilar har justerbar ratt..

362 Inlägg
8 september 2006
De brukar finnas en liten märkning på sidorna i rutan... en pil me ett A å ett T tror ja... har hört att de ska vara nån sorts "gräns"

1 854 Inlägg
8 september 2006
Shorty666 skrev:
De brukar finnas en liten märkning på sidorna i rutan... en pil me ett A å ett T tror ja... har hört att de ska vara nån sorts "gräns"

Finns inte på alla

17 Inlägg
8 september 2006
onej84 skrev:
Shorty666 skrev:

Finns inte på alla

Nej just därför skrev han "det brukar" och inte "det finns".
Hejs

1 854 Inlägg
8 september 2006
fs skrev:
onej84 skrev:
Shorty666 skrev:

Finns inte på alla

Nej just därför skrev han "det brukar" och inte "det finns".
Hejs

oj läste fel sorry

Colaberoende
1 219 Inlägg
8 september 2006
Ett "t" finns ju inte på alla men jag frågade besiktningsgubben här hemma om hur långt ner den får gå och enligt honom så borde det inte vara problem att dra den lika lågt som solskydden skymmer.

- Ni gömmer er bakom dom ändå när fartkamerorna kommer (Hans kommentar)

/Ena

Sök