problemet har uppstått 2 gånger under ca 1,5 månads tid. händer vid kallstart om man står en längre tid på tomgång, bilen börjar pendla mellan 800-1700 varv i 30 sek sen dör den,(ingen motorstörning som varnar) statar om bilen och den går felfritt igen, har haft den på storservice för 1 vecka sen hos BMW, påstår att dom har kollat OBD- uttaget men inte hittat några fel. Bmw e39 525I 03:a tacksam för svar...
Något som kan få E39 med M52 motorn att bete sig konstigt är vevaxellägesgivare samt kamaxellägesgivare. Hade problem med att min E39 520 helt plötsligt dog. En arbetskamrat till min pappa hade samma sak med sin E39 dock en 525.
Något som kan få E39 med M52 motorn att bete sig konstigt är vevaxellägesgivare samt kamaxellägesgivare. Hade problem med att min E39 520 helt plötsligt dog. En arbetskamrat till min pappa hade samma sak med sin E39 dock en 525.
ok. böt en kamaxelgivare på polarens volvo S80 hade då gått ca 38000mil(pendlarbil), symtomet va motorstörningslampan lös bilen gick ryckigt till och från och dog ibland. men där fick jag fram felet via obd. ska kolla närmare på givarna. tack för svar:)
Hade du den problem innan service 1 annars kan du säga till BMW att det har förekommit efter service och får kolla en gång till. Eller ställ din fråga på www.bimmerforum.se det är en ny BMW sajt.
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
Hade du den problem innan service 1 annars kan du säga till BMW att det har förekommit efter service och får kolla en gång till. Eller ställ din fråga på www.bimmerforum.se det är en ny BMW sajt.
Det hände en gång innan serva bilen, 1 månad innan ungefär och sen 1 vecka efter service.
Misstänker att det är på grund att du lämnade motor gå på tomgång en länge tid (hur länge?), det är inte så rekommenderad att göra det med moderna motorer, motoren får en syrebrist, undvik detta och det kommer att gå bra får du se.
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org