Hej svej!
Gjorde tidigare en tråd där jag bad om tips på hur jag skulle fixa till min bil lite. Planerade att lacka stötfångarna vita o bad om synpunkter. Det slutade med att jag, förutom att lacka stötfångarna, även lackade grillen vit, drog bort sidolisterna från bilen samt installerade vita blinkers. Blev rätt cleant tycker jag själv. Tack för alla tips från er som varit med ett tag
det var guld värt. Fick all inspiration från garaget.org. Detta var mitt livs första projekt och har lärt mig en hel del på vägen. Har dessutom ordnat vita mätartavlor (bilder på dem kommer senare).
Var en hel del jobb med lackningen, precis som några av er förutspådde. Arbetade med främre stötfångaren konstant från lunchtid till säkert åtta på kvällen första dagen. Sen tog det ytterligare flera dagar innan allt var helt klart. Hann ju inte jobba konstant med bilen varje dag, men större delen av dagarna gick åt detta (har mkt tid över då jag är sjukskriven). Gjorde slut på 7 burkar "diamond white"
Hade ingen aning om att det skulle gå åt så mkt färg, men sen är jag ju nybörjare också och hade ingen koll på sånthär innan.
Hursomhelst! Först såg bilen ut såhär:
...och nu ser den ut såhär:
Fler bilder finns i mitt garage om ngn är intresserad.
Nästa steg blir att skaffa fina fälgar. Funderar även på ögonlock (om jag hittar till min bil). Någon som vet var jag kan hitta det sistnämnda till ett förmånligt pris?
Fler tips på yttre fix? Kjolar vill jag nog inte ha som någon föreslog, även om de skulle bli snyggt. Åker väldigt mycket i dålig terräng (guppiga grusvägar i skogarna) så de skulle jag bara förstöra.
Tips på inredning är också MYCKET välkomna