jag har problem med min 740 ännu en gång nu! de är så här.
Jag startar bilen på en vanlig dag och ska ta nå sväng på stan och allt funkar bra men efter ett tag så är den svag på låga varv så den dör och då försöker jag starta den igen och man får gnugga ungefär 3 till 4 sekunder så startar den, så fortsätter man köra så dör den igen och då startar den igen men dör igen efter och jag kan inte varva upp den heller för då säger den ifrån och dör och så väntar man 40 min då är den normal igen så håller på så där hela tiden!
nån som har nån ide elr nåt?
Jag har bytt Rotor fördelarlock alla tändstift. men kan de va tändhattarna som krånglar? elr vad säger ni??
Jag har inte rört bilen nåt först igår förmidda och jag gick ut nu och kolla om den starta men de gjorde den itne den bara gnuggar händer inge mer. bara gnuggar.
Jag har inte rört bilen nåt först igår förmidda och jag gick ut nu och kolla om den starta men de gjorde den itne den bara gnuggar händer inge mer. bara gnuggar.
tändkablarna kanske ? soppa pumparna då ? har du kolla så båda funkar ?
Jag vet !!!! Jag höll på faktisk på med en 740 i går med samma problem, vi bytta precis allt utan nån förändring, sen bytte vi styrboxen o då gick den som en klocka sen Prova med det
Som du beskriver felet så låter det som att tändmodulen är på väg att lägga av. Byt den hellre än att byta nån av styrboxarna (såvida du inte har några liggandes). Finns ingen anledning att börja felsöka i den minst troliga och absolut dyraste änden.