Bird-ant skrev:
RiNka skrev:
steifan skrev:
Volvo 360 GLS nog den klumpigaste bil jag någonsin kört, inklusive någon skum Volvo 240 med ballongdäck.
Kan aldrig tänka mig att de är roligare någonstans, blev nästan mörkrädd när jag provkörde
en bil som min farsa tyckte jag skulle köpa när jag var 18-19
Bladfjädring har man på lastbilar
![wink](img/smilies/wink.png)
Själv satt jag 40 mil i en 740 när vi hämta en bil i annan ort, hade så ont i kroppen så jag inte kunde röra mig på 2 dagar. 360 tar 740 i allt alla dagar:cool:
Jag har faktiskt åkt 100mil i en 360 i mina yngre dagar, helt utan problem.
Är de inte framhjulsdrivna med Renaultmotor?
Synd att det inte finns några 360 ute i närheten som lagts ut nyligen.
När jag sorterar på blocket så kör jag 0-10.000:- i Dalarna.
Allt utanför Dalarna ligger tyvärr för långt bort.
Renaultmotor finns bara i 340, dock inte i alla. 340/360 är bakhjulsdrivna. (400-serien fram.)
Rostproblem, och dålig krocksäkerhet är det jag vet om dem. Men då det finns fina exemplar för ett lågt pris som tidigare nämnts så går det att hitta fina tantexemplar i nyskick med få mil och forsätter man sköta en fin bil försvårar man för rosten att komma. Synd att de är så billiga, 340/360 börjar bli ovanliga framförallt i bra skick. Tycker inte de ser så fula ut heller. Volvomotorerna brukar fungera fin, hur Renaultmotorerna går har jag ingen aning om. Hur 340/360 är i övrigt vet jag inte men det kan knappast vara mer misslyckade bilar än 440/460/480...
Senast redigerat av EmilHammarlund (10 december 2009)