Hej, och tack för alla svaren
Jag har försökt att göra detta projekt efter konstens all regler...
Men det vill sig inte, har presis kommit hem efter ennu en garagetur..
Gnista fins.
Soppa kommer fram till spridarna.
Kammarna står med båda sträcken rätt upp( små infräsningar i kammaxeldreven).
Vevaxel-hjulet har ett vitt streck som står i stort sätt står rätt ner, om man tittar i hjulhuset..
När jag drar runt motorn för hand låter allt bra, inge skrap eller knack ljud.
När jag använder startmotorn så går motorn runt inga missljud inge knack, man hör hur kolvarna gör sina varv.
Jag har inte lossat en enda del till insprutning eller dyligt.
Det jag tog bort var elektrisk väg var: Batteri,2 sladdar till generatorn, 2 sladdar startmotorn.
Det jag tog bort i fysisk delar var: Ventilkåpa, kammremskåpa, alla remmar, yttre vevaxelhjul, startmotor, x antal drev som jag var tvingen att dra för att få på remmarna.
Dock hadde alla kuggdrev små spår som gjorde att jag bara kunde sätta dit dom i samma riktings som jag tog lös dem.
Montering i omvänd ordning. Inte en enda skruv vart över (det händer ju faktiskt).
Men bilen startar inte..
1.Är det någon som vet om det går någon signal från vevaxelgivren till insprutningen. Som kanske säger till insprutningen att inte mata soppa vidare genom spridarna, för att vevaxeln inte är i rätt läge?
För soppan kommer fram till spridarna, sen kan jag inte avgöra om dom sedan blåser in det i cylindern?
2.Om nu vevaxeln står galet, borde det inte bli krock mellan kolvkrona och ventilsäte? Eller behöver det inte vara så på alla bilar?
3.Om nu vevaxel/ kammar står bara ngt fel, så borde den ju åtminstonde tända till? Gå som en påse med nötter, det kan jag köpa. Men att den är helt död, det fattar jag mig bara inte på:/.
Jag vill än en gång tacka alla, för informativa och givande svar.
Peace Mac
PS detta var felet med läckande olja föresten:)