3453
Sök

Lagligt med xenonkit på Volvo 240?

Fordons tekniker
53 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
Har lust och montera xenon på bilen, men måste man ha nivåreglering? hur ska man gå till väga?

Edit: Okej tack för alla svar, var som jag trodde! får vara nöjd med xenon på extraljus istället!
Senast redigerat av Mrluvan (23 december 2009)

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 december 2009
de är olagligt att eftermontera xenon på alla bilar om du har tänkt ha de som  halvljus...

Fordons tekniker
53 Inlägg
23 december 2009
Trådstartare
Xuri skrev:
de är olagligt att eftermontera xenon på alla bilar om du har tänkt ha de som  halvljus...

Blir väll ganska svårt och ha det bara som helljus då det är en enkel lampa för både hel/halvljus?hmm

NissanMotorsport
23 december 2009
Måste finnas spolning och nivåreglering..vilket ja HÖRT ska kosta ca 10-15.000 kr på en verkstad att fixa..sen får du regristreringsbesikta bilen..
Senast redigerat av NissanMotorsport (23 december 2009)

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
23 december 2009
Jag har en BMW med automatisk nivåreglering trots att de är halogen, om man har lyktrengöring så borde de ju inte klaga speciellt mycket i de fallet om sätter dit xenon men jag skulle aldrig besikta med de ändå.

Jag minns när jag bixenonkonverterade min 940 2002 då gick en sån sats  på 8500:- och man såg aldrig till några andra bilar som konverterat, de poliser som stoppade en då kom fram och frågade var man fick tag i de lysena för de ville ha det i sina polisbilar haha.
Lite annan situation idag när man blir bötfälld relativt enkelt. neutral
Senast redigerat av Niklasw (23 december 2009)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Sök